Vlada je početkom tjedna donijela Uredbu kojom se ograničava maloprodajna cijena plavog dizela na 8,49 kuna po litri. Mnogi su distributeri nakon Uredbe odustali od njegove prodaje, jer ne žele poslovati s gubicima. Stoga je knjiga spala na dva slova, odnosno tri, da budemo posve precizni – INA, koja ne samo da ne posluje u gubicima, već zarađuje po litri plavog dizela prilično lijepu svotu.
Znajući da će se ostali igrači, sasvim logično, povući s tržišta plavog dizela (premda plavog dizela ima) dok ne svanu neka vedrija tržišna jutra u kojima će moći zarađivati, INA je doskočila problemu. Neće prodavati plavi dizel po maloprodajnoj cijeni od 8,49 kuna litri koju je odredila Vlada, već po veleprodajnoj od 9,90 lipa, o čemu je prvi pisao Morski HR.
Uredbe, ograničavanje cijena goriva, gubici, dobici, nestašice, odnosno "na tržištu energenata vlada nered", kako je rekao energetski stručnjak Davor Štern za DNEVNIK.hr.
- Svaki put kad dođe do neke uredbe, mora se napraviti kompletna inventura - poručuje Štern ističući da to nije dobro.
Postavlja se pitanje zašto se ostali veliki distributeri ne priklone potezu na koji se odlučila INA. Pa zato što INA, odnosno MOL proizvode svoj plavi dizel, a cijenu određuje, gle čuda, MOL.
- A hrvatsko je tržište pod interesima mađarske kompanije - naglašava Štern.
- Regulacija se odnosi na maloprodajnu cijenu i sukladno regulaciji kupci mogu kupiti plavi dizel po reguliranoj cijeni od 8,49 kn/l na maloprodajnim mjestima Ine - odgovorili su iz INA-e za Morski HR.
- Posljednjih nekoliko dana bilježimo veliku potražnju za plavim dizelom. Zbog navedenog logistički su kapaciteti pod pritiskom te dolazi do povremenih i privremenih nestašica na pojedinim maloprodajnim mjestima. Logistika Ine ulaže krajnje napore kako bi ublažila posljedice ovog pritiska pazeći da istovremeno ne ugrožava opskrbu maloprodajnih mjesta ostalim derivatima. Kompanija je svjesna svojeg značaja za nesmetano odvijanje gospodarskih i poljoprivrednih aktivnosti te će učiniti sve što je njenoj mogućnosti kako bi opskrba tržišta ostala neometana - stoji u odgovoru iz ove naftne kompanije.
Podsjetimo, ribari i poljoprivrednici se žale da plavog dizela uopće nema, no od visokog izvora Dnevnik.hr doznaje da ga ima, itekako. Toliko ga ima i tolika je potražnja za njim da povremeno puca logistička mreža, pa Ina mora svoje cisterne koje puni benzinom i dizelom sada puniti isto dizelom, ali onim plave boje, jer, uvjeravaju, toliko cisterna jednostavno nemaju.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:


© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev