3 min. čitanja

Hrvati opet spašavaju Veneciju: Brodosplit uspješno postavlja prve brane

Hrvati opet spašavaju Veneciju: Brodosplit uspješno postavlja prve brane

VENECIJA – grad koji se stoljećima gradio koristeći resurse šuma s istočne obale Jadrana (najčešće podno Velebita), te kvalitetnog bračkog kamena, opet spašavaju Hrvati. Ovaj put je, za razliku od nekih davnih povijesnih okolnosti, ipak riječ o dobrom poslu za hrvatske tvrtke.

Zbog ekstremnih klimatskih promjena i vrlo brzog podizanja razine mora, Veneciji prijeti opasnost da u roku od nekoliko desetljeća počne tonuti, a u roku stoljeća i bude većim dijelom pod morem.

Upravo stoga teku ubrzani radovi za njen spas, pa se pred nekoliko godina u tu svrhu crpio kamen iz kamenoloma u okolici Šibenika, a danas tvrtka Brodosplit iz Splita gradi brane kojima će se spriječiti prodor mora u taj grad.

Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Foto: Brodosplit
Photo: Brodosplit
Photo: Brodosplit

Dobar posao u Italiji

Nakon niza provedenih međunarodnih natječaja i izbora Brodosplita kao najboljeg graditelja te potpisanih ugovora za gradnju 63 čelične brane koje će biti instalirane na morskim prolazima Malamocco, Chioggia i San Nicolo, što kroz Venecijansku lagunu vode prema Veneciji s ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad, posljednjih je mjeseci u tijeku njihovo instaliranje u morski prolaz Malamocco.

Radi se o drugom morskom prolazu od ukupno četiri kako je predviđeno sustavom obrane od plime i dosada je instalirano 16 mobilnih brana. Čelične brane za prolaz Malamocco su duge 29,5 metara, široke 20 metara i visoke 4,5 metra te su najveće od cijelog sustava brana za tri morska prolaza Venecijanske lagune. Brodosplit je sukladno Ugovoru i potrebama naručitelja izgradio, isporučio i transportirao u Veneciju 43 čelične brane, dok je preostalih 20 za prolaz San Nicolo u različitim fazama proizvodnog procesa (10 je zapakirano i spremno za isporuku, a 10 u izradi).

Operacije uranjanja su jako osjetljive jer brana mora doseći dubinu od -14 metara te se spušta uz pomoć okvirnog nosača koji je postavljen na mjesto instaliranja. Kada dođe u kontakt s vodom, brana se na kontroliran i reguliran način počinje puniti sve dok se muški element zglobnog spoja fiksiran na brani, ne umetne u ženski element koji je sastavnica betonskog temelja (kesona). Ova izrazito delikatna operacija, s obzirom na dubinu mjesta postavljanja te tlakove koji djeluju, završava zatezanjem zglobnog sustava.

Postavljanje prve brane u veljači ove godine uspješno je izvedeno. Ono je bilo svojevrsni test kojim se demonstrirala kvaliteta izrade ‘Brodosplitovih’ brana i valjanost mnogih sustava razvijenih upravo kako bi se operacije izvele na siguran način te kako bi se spomenuti sistemi kalibrirali u posebnim uvjetima, po pitanju brzine struje, dubine kesona, vremenskih te uvjeta na moru i pomorskog prometa. Upravo iskustvo i stručnost ‘splitskih’ brodograditelja bila je temeljna odrednica talijanskog arhitektonsko-građevinskog konzorcija “Venezia Nuova“ da Brodograđevnu industriju Split izabere za partnera u jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije.

Narednih dana se na gradilištu nastavljaju zahvati za uranjanje preostalih brana u morski prolaz Malamocco koje će biti instalirane u nizu prema ostalima. Ovim iskorakom u off shore projekte, Brodosplit se pozicionira na tržištu koje ima veću dodanu vrijednost, te kao takav stječe neophodne reference za sljedeće slične projekte.

(Brodosplit, Poslovni.hr)

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.