VODICE - Gradonačelnika Vodica Ante Cukrov, njegovi su sugrađani na lokalnim izborima ove godine izabrali drugi put i tako mu, kako i sam priznaje, dali povjerenje za planove koje tek treba dovršiti, a kad su Vodice u pitanju, oni su prilično ambiciozni. Cukrov za Morski HR kaže što bi Vodičani, ali i stanovnici Srime mogli očekivati u narednih nekoliko godina.
- Dva su velika projekta koja u tijeku, luka otvorena za javni promet, s naglaskom na komunalnim vezovima i povezivanje Srime s otokom Prvićem. Drugi projekt je proširenje luke Vodice. Više bi to nazvao obranom plavljenja samog centra Vodica i dodatno novih vezova.
Projekti su uglavnom gotovi, studija za što okoliš je već prošla prvu fazu, a ovih dana će ići na javni uvid u trajanju od 30 dana i vjerujem da je nakon toga otvoren put da dobijemo građanske dozvole za obje nama jako važne luke.

A kako Lučka uprava Šibensko-kninska sada radi renoviranje u Prvić Luci za pristajanje linijskog broda, a s druge strane je druga faza Luke Šepurina, s tim bi zaokružili jednu cjelinu, barem što se luka tiče na području grada Vodica. To je dosta veliki i opsežan projekt. Njega će većim dijelom financirati Europska unija.
Projekt je podijeljen na faze jer investicije nisu male. Po svakoj luci bit će to značajna sredstva, znači govorimo o sredstvima koje prelaze 10-15 milijuna eura. Kao što je poznato, kod nas se te cijene stalno mijenjaju, ali nakon dobivanja građevinske dozvole, imat ćemo izrađen detaljan troškovnik.

Već u razgovorima s resornim ministarstvima ćemo se kandidirati za nova EU sredstva iz kojih će ići financiranje uz ministarstva, Županiju i Grad Vodice. S ovim značajnim projektima bi na neki način zaokružili čitav ovaj akvatorij, područja Grada Vodice.
- Posebno me veseli preduvjet da se riješimo svi onih porazbacanih bova po Srimi, zbog kojih ne znate je li to plaža ili sidrište, a da ne govorimo o iznajmljivanju tih bova na crno. Takvo što je za sve nas svakako neprihvatljivo, osim onih koji tu nešto ušićare.
Čim počnemo govoriti o projektu novih luka s komunalnim vezovima, nailazimo na pojedinačan otpor određenih građana. Jeste li vi imali takvih problema ili građani zapravo žele nekakav rezultat?
- Ne, mi smo za luku. U početnoj fazi imali jedan dio je bio određen za luku posebne namjene. Pa nakon konzultacije sa svima, smo išli u prostorni plan, i izbrisali taj dio luke za posebne namjene jer potrebe domaćeg, stanovništva su velike.
U drugom dijelu, koji je otvoren za javni promet, naplaćivat će se dnevni vezovi, ali najveći dio te luke će biti da bi zadovoljili potrebe domaćeg stanovništva. S tim su svi suglasni, jer imamo manjak vezova, to je jasno. Nekad je u Vodicama bilo pet kaića, kad sam ja bio mali, a danas ih je tisuću i pet. Zato treba osigurati nekakvo pristanište.
U Srimi će se sagraditi najveća komunalna luka nakon šibenske Vrnaže?
- Da, tako je i to me baš veseli. Domaće stanovništvo će imati prioritet, ali i svi naši sugrađani moraju znati da neće biti trgovine ni vezovima, ni bilo što. S druge strane, morat će za takav uređen vez biti i nekakva cijena. Oni koji drže brodice, čamce ili što hoćete, da jedan put godišnje isplove ili ne isplove, shvatit će da će im to bili malo skuplji sport, od onih koji vez stvarno redovito i koriste.
Isto tako nastojimo suzbiti sivu ili crnu domenu u kojoj se pojedinci provlače kroz sportske luke ili stranci koji rade nekakve najmove ili polunajmove koji nisu nigdje registrirani. Prvenstvo će imati domaće stanovništvo i vlasnik broda koji je tu da ga registrira.
I ono što želimo spriječiti, da ako se prodaje brod, ne prodaje se vez. Da svakome bude jasno, mislim da su ta vremena kad se to radilo prošla.

Kad očekujete da bi mogli početi i završiti radovi? Odnosno, kad će Vodice iz Srima dobiti novu luku?
- Pa evo, ja se nadam da ćemo početi ali 2027. godini.
Koliko očekujete da će biti vezova za Vodičane, a koliko za Srimu?
- Za Vodičane dodatnih 250, a kako imamo još neke dodatne planove unutar toga, mogli bi doći i blizu 300 vezova. I još u Srimi nekih 400 vezova, što je limit i mislim da više od toga ne možemo. S tim da smo u pregovorima s ACI-jem oko toga da se oni prošire vani. U tom slučaju, već je i u našem prostornom planu stavljena crta kroz sadašnju ACI Marinu, što bi pripadao Gradu Vodicama, a ACI zauzvrat dobije akvatorij za svoje proširenje.
I to sve iz prvenstvenog razloga da mogu veći brodovi stajati jer ja se dobro sjećam kad je rađena ACI marina u Vodicama, prosječan brod je bio negdje na razini do 9 metara. Danas su se okolnosti promijenile pa je prosječan brod u čarteru ili privatni brod duljine 13-14 metara, a pogotovo što je u današnje vrijeme bitno da imamo pristanište za brodove od 20-30 metara, kojih, kada pogledate po Jadranu, ima jako puno. I tu ACI ima svoj interes Grad Vodice ima svoj, a dobili bi i dodatne vezove uz samu obalu i ova dva pontona koja su ovamo odvojena od ACI-ja, u samom centru Vodica.
Ostaje još pitanje, jedno jako važno za Vodice, koje su ime dobile po tome da je tu nekad bila voda, odnosno grad poplavi kad je god neka veća kiša. To se u zadnje vrijeme dosta često pojavljuje, posebno, u tom lučkom dijelu grada. Hoće li se to sanirati i kako će komunalna infrastruktura pratiti taj projekt?
- Pa evo, u nekakvim našim planovima, Vodice su izložene velikom utjecaju vjetrova s juga i u tim slučajevima, još kad malo naraste plima, mi u nekim situacijama dođemo da kroz sve šahtove i odvodnju, u biti, more ulazi nazad i dolazi do plavljenja. Pogotovo ovaj dio koji je otvoren direktno od juga, ovim projektom bi se zatvorio, znači značajno bi bio ublažen udar s mora. S druge strane, morat će se ići i u podizanje obale koja je u jednom dijelu praktički skoro pa u depresiji.
Donekle smo to riješili i sanirali kroz izgradnju dodatne aglomeracije. Znači, tokove ćemo povećati, proširiti, uspostaviti određene premosnice, da što je manje moguće te vode koje nam pristiže s gornjeg brda, prolazi gradom te da to ide direktno sve u more.
Međutim, najveći je problem kad se digne velika plima u trenutku, tako da smo u jednoj nezavidnoj situaciji i tu je dugoročno rješenje, jedino podizanje nivoa kompletne rive za 20-30 centimetara i na tome se radi. Ali prvi preduvjet je spriječimo onaj direktan udar samog i mora u Vodice i ostavimo ga par stotina metara manje, kako bi na grad imao puno manji utjecaj.

Znači, Vodice u sljedećih tri do pet godina mogu očekivati rješenje njihovih najvećih problema, saniranje luke i plavljenje grada?
- Točno. Treba reći da dobro surađujemo i sa Županijskom lučkom upravom. I da ne zaboravi da imamo mi još građevinsku dozvolu za projekt koji smo praktično i započeli, a to je plaža Punta i blata Bristak. Evo mi da smo ih kandidirali kroz neke programe da eventualno započnemo i s tim, jer je u Vodicama manjak plažnog prostora. Šetnica koja spaja Vodice i Tribunj je zapravo dio toga. S tim ćemo zaokružiti te plažne prostore.
S druge strane imamo Srimu koju smo već geodetski snimili detaljno da vidimo kako riješiti tamošnje plažne prostore. Do ljeta imamo namjeru postaviti određeni dio zelenila do kraja Srime, s tim da nećemo dirati dio obalnu crtu, dok ne riješimo cjeloviti projekt. Moja je posebna želja, prema urbanističkom planu donje Srime do Jadrije izgraditi pješačku stazu. U nekoj budućnosti za par godina spojiti Srimu i Jadriju, ali ne za automobile, samo šetnica, tako da ćete praktički od kanala Svetog Ante do Sovje moći šetati uz more – zaključio je vodički gradonačelnik.
Jurica Gašpar
PROČITAJTE JOŠ:

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev