HVAR - Britanski bloger u Hrvatskoj, Paul Bradbury posjetio je Grad Hvar, gdje je doživio, kako kaže, "pravu transformaciju".
Polazak prvog dana katamarana u Split u 06:30 ujutro, tzv. Zombie Line kakva je nekad bila. Šokiran sam (na pozitivan način) transformacijom ranojutarnjeg doživljaja grada Hvara.
Prethodnih godina posljednjim trajektom iz Splita dolazilo bi puno mlađih posjetitelja, često s cugom iz supermarketa u ruci. Destinacija Carpe Diem Beach gdje bi cijelu noć tulumarili prije povratka na rivu kako bi pijani nastavili noć u ranim satima ili se onesvijestili na rivi i glavnom trgu dok su čekali prvi brod za Split.
Ove godine više nema glasnih Carpe Diem zabava. I tako izgleda veći dio problema više nema. Ne samo da nema tijela po rivi, nego nema ni smeća. Samo ranojutarnji džogeri, rani kofeinski inhalatori i nekoliko turista koji uživaju u čarima tako veličanstvene destinacije koje se može pohvaliti najstarijim javnim kazalištem u Europi bez gužve.
"Je li bolje?", pitao sam lučkog službenika, nakon što je stala bivša "Zombie Line"?
- Šališ se? Zombi kultura je nestala, bolje spavamo noću. Naravno da nisu svi sretni (jer ovo je Dalmacija? Rekao sam sebi) jer su neki poslovi pogođeni, ali većina ljudi je puno sretnija (što je otprilike onoliko koliko se možete nadati na bilo koju temu u Dalmaciji).
I evo u čemu je stvar. U ovoj izazovnoj sezoni broj turista je porastao, čak i za srpanj. A najohrabrujuća statistika je da je najveći rast (13%) traženo američko tržište.
Hvar nije hrvatska Ibiza (zapravo nikad nije ni bila), a destinacija koja je previše vrebala prema prihvaćanju masovnog turizma sada ima potencijal za novu renesansu, s uključenim masovnim turizmom ali u okviru šire destinacijske strategije. Ako se donose i provode prave odluke i strategije, ovdje bi moglo biti zlatno doba hvarskog turizma.
Ako vas je onakav Hvar odbijao u proteklom desetljeću, sad je pravo vrijeme da dođete, poručio je Paul Bradbury.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev