2 min. čitanja

Zadarska tvrtka jedina na svijetu uzgaja zubace

Zadarska tvrtka jedina na svijetu uzgaja zubace

Bijelu ribu trebali bismo, kažu nutricionisti, konzumirati barem jednom tjedno, a hrvatski prosjek je kilogram po stanovniku godišnje. I to unatoč tome što je naša zemlja jedan od najvećih proizvođača bijele ribe. U Zadarskoj županiji je šesta najveća takva tvrtka u svijetu. Jedina na svijetu uzgaja zubace i uspješno brodi trenutačnom krizom.

Kriza nije zaobišla ni proizvođače ribe. Zbog rasta cijene energenata i ambalaže povećali su se i troškovi proizvodnje. Najveća je stavka hrana.

- Hrana je najveći problem jer je i inače bila 60 posto naše proizvodnje. S ovim rastom ona dolazi na 70 posto ukupnog troška proizvodnje. Mi imamo udar na hranu više od 50 milijuna kuna, samo zbog rasta troškova u ovoj godini, kaže Dane Desnica, komercijalni direktor riboprerađivačke tvrtke.

Zbog toga je rasla i cijena svježe i prerađene ribe, no to, kažu, nije utjecalo na njezinu potražnju. Na godinu proizvedu oko 12,5 tisuća tona bijele ribe, a 89 posto ide u izvoz, javlja HRT.

- Mi smo prepoznali trend povećane potražnje i potrošnje organskih proizvoda. Poštuju se načela i najviši standardi uzgoja. Iduće godine planiramo postati broj jedan u proizvodnji bijele organske mediteranske ribe, navodi Ivan Leko, predsjednik Uprave riboprerađivačke tvrtke.

Većinom izvoze za europska tržišta. Najviše u Italiju i Španjolsku, dva najveća svjetska tržišta bijele ribe. Orada i brancin su najtraženiji. Tu su još hama i gof, kojeg među rijetkima uzgajaju te zubatac kojeg uzgajaju jedini na svijetu.

- On je predator, on je lovac, to je u njegovim genima i zbog toga ga je teško uzgojiti. Nije samo u pitanju vrsta hrane, nego i način hranjenja, gustoće u kavezima, da li je sjena, koja je količina svjetlosti. Ima ga na tržištu, ali u manjim količinama, pojasnila je Renata Barić, rukovoditeljica istraživanja i inovacija riboprerađivačke tvrtke

Pitanje je koliko bi onih naviknutih na ribu s ribarnice posegnulo za onom iz uzgoja.

- Naravno da razlike postoje, ali mogu reći da tržište sve manje pita. Mlađe generacije o tome, rekla bih, ni ne vode toliko računa. Stariji ljudi više pričaju o tome, kaže Barić.

Ivan Leko ističe da volimo misliti da znamo dobro prepoznati je li nešto divlje ili uzgojeno.

Bila uzgojena ili divlja, činjenica je da vrlo nisko kotiramo kada je riječ o konzumaciji ribe. Možda je vrijeme da se vratimo, ako ne tradiciji, onda trendovima u kojima je riba neizostavan dio prehrane.

Kristina Tartaro

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.