Poslovni i privatni korisnici hrvatskih teleoperatera sve nam se češće javljaju s problemima sa signalom ili potpunog gubitka signala za telefoniju i internet po obali.
Najnoviji slučaj stiže iz Srime, naselja između Šibenika i Vodica, gdje je korisnik s čak četiri pretplatničke usluge u nemogućnosti iste i koristiti:
- Stigli smo na odmor, no ja nekolicina nas svejedno mora raditi. Vlasnik apartmana ima već uslugu putem A1 mreže, ali ponijeli smo i svoj home box, plus dva mobitela s flat, dakle najskupljom uslugom koja nam navodno omogućuje internet bilo gdje u Hrvatskoj. Čim smo došli, vidjeli smo da interneta ili uopće nema ili je veza toliko slaba, da podsjeća na prve pokušaje interneta u Hrvatskoj. Mnoge poslove morali smo odgoditi ili se pak seliti po ugostiteljskim objektima u obližnjim Vodicama i Šibeniku, gdje signala ima.
Kontaktirali smo i tehničku službu A1 operatora koji su kazali da im je odašiljač sada, usred turističke sezone - na redovnom održavanju i da i sami bilježe jako slabu propusnost. No, umjesto trajnog i hitnog rješenja, ljudima koji im za usluge daju stotine eura, ljubazno su preporučili "izgasite i ponovno upalite uređaj", a to i prije negoli dobijete tehničku službu već unaprijed preporuči snimljen glas koji vas 10-ak minuta (ukoliko imate toliko vremena i strpljenja), vodi do trenutka kad ćete tek čekati da se netko smiluje i javi da vam odgovori na vaš problem. Zvali smo više puta i svaki put bi nam odgovorili da vide problem ali da - ne mogu ništa.
- Odašiljači u Vodicama i na Zlarinu su preopterećeni i tu ne možete ništa napraviti. Trenutno mogu zabilježiti da se to događa, a dalje je na ekipi na terenu da procijeni hoće li ili neće stavljati novi repetitor i što će raditi - rekao nam je jedan od operatera koji su nam se tijekom dana javili<
Došli smo i osobno u Srimu i uvjerili se da signala - nema! Za objavljivanje teksta, doslovno smo morali do Vodica, gdje je pokrivenost za nijansu bolja, no i dalje užasna, jer je nemoguće uploadati veće datoteke, poput videa. I da se razumijemo, turista nema ni približno toliko da bi mogli govoriti o zagušenju mreže. I plaže na šibenskom području su poluprazne!
Od lokalnog stanovništva doznajemo da ovakvo stanje nije samo usred ljeta, već i zimi, samo se o tome ne priča, jer nije turistička sezona.
Upit smo poslali i Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti. Zanimalo nas je kakva je njihova uloga u reguliranju stanja na terenu i koje su kazne za neispunjavanje ugovorenih obaveza pokrivenosti signalom i uslugama od strane operatera naseljenih i prometnih područja unutar Republike Hrvatske. Odgovor ćemo objaviti čim ga dobijemo.
Jurica Gašpar
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev