2 min. čitanja

U splitski škver stiže putnički brod pun azbesta, kojeg su i Turci odbili vaditi - Brodosplit: "Proveli smo sve potrebne analize i procjene rizika"

U splitski škver stiže putnički brod pun azbesta, kojeg su i Turci odbili vaditi - Brodosplit: "Proveli smo sve potrebne analize i procjene rizika"
Foto: Scott Mackey / Brodosplit

SPLIT - Na putu za splitsko brodogradilište Brodosplit tegli se opasni teret; putnički brod 'Moby Drea', duljine 183 metra i širine 26,88 metara.

Turska brodogradilište ne mogu, odnosno ne smiju više primati brodove s velikom količinom azbesta, piše Slobodna Dalmacija, a u ovom brodu ga ima više od 350 metričkih tona kojeg treba ukloniti.

Slobodna piše da ga je brodovlasnik prodao turskom rezalištu, ali još nema značajnijih informacija o njegovoj skorašnjoj splitskoj epizodi. No spominju se informacije da bi uklonjeni azbestni paneli iz Splita navodno trebali put Danske ili Njemačke, ali to je sve teško službeno potvrditi jer svi o tome šute.

Azbest se ne spominje u popisu djelatnosti splitskog škvera, ali zato ima zanimljivih, poput: „druge obrade otpada, oporabe otpada, posredovanje u gospodarenju otpadom, prijevoz, skupljanje, zbrinjavanje…“, a registriran je i za „nuklearne djelatnosti, uvoz, izvoz, prijevoz i provoz izvora ionizirajućeg zračenja, te radioaktivnog otpada, istrošenog nuklearnog goriva, itd.“

Što o svemu kaže Brodosplit?

U Brodograđevnu industriju Split na remont stiže putnički brod 'Moby Drea', duljine 183 metra i širine 26,88 metara, potvrdili su iz splitskog brodogradilišta.

Tijekom planiranih radova na brodu predviđeno je uklanjanje određenih pregradnih panela koji sadrže azbest - materijal koji se, u skladu s tadašnjim standardima, koristio za izradu protupožarnih klasa A60 u vrijeme gradnje broda, sredinom 1970-ih godina. Po svojim tehničkim karakteristikama, Moby Drea je usporediv s brodovima koji redovito uplovljavaju u hrvatske luke, uključujući i splitsku luku.

Kao i kod remonta drugih starijih brodova, pojedini zahvati uključuju rad s potencijalno opasnim tvarima. U ovom slučaju riječ je o azbestu, a svi radovi bit će izvedeni u skladu s važećim propisima Republike Hrvatske i zakonodavstvom Europske unije.

Brodosplit je, sukladno standardima struke i zakonskim obvezama, proveo sve potrebne analize i procjene rizika te izradio detaljnu proceduru izvođenja radova i zbrinjavanja materijala koji sadrže opasne tvari, s ciljem potpune eliminacije mogućih rizika po zdravlje ljudi i okoliš.

Nadzor nad izvođenjem radova provodit će neovisna, ovlaštena stručna tvrtka, dok će zbrinjavanje otpada obaviti koncesionar specijaliziran za prikupljanje i obradu opasnog otpada, uključujući azbest.

Iako remonti nisu primarna djelatnost Brodosplita, ovakvi projekti omogućuju optimalno korištenje proizvodnih kapaciteta te dodatno doprinose stabilnosti i jačanju poslovnih rezultata tvrtke - poručili su iz Brodosplita.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.