>
  2 min. čitanja

U Sabor hitno upućen prijedlog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu

U Sabor hitno upućen prijedlog Zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu
Foto: Morski.hr

Vlada je u hitnu saborsku proceduru uputila prijedlog Zakona o prijevozu u linijskom i obalnom prometu, prvenstveno zbog usklađivanja s propisima Europske unije. Zakon je donesen 2006. godine i od tada do danas mijenjan je čak 6 puta.

Novi zakon donosi nekoliko izmjena. Jedna od njih je usklađivanje postupaka koji se odnose na postupanje prije dodjele potpora u obliku naknade za obavljanje javne usluge sa Zakonom o državnim potporama.

Postupci javnog nadmetanja za obavljanje javne usluge od općeg gospodarskog značaja usklađuju se sa Zakonom o javnoj nabavi, dok se postupci dodjela koncesija na profitabilnim linijama usklađuju sa Zakonom o koncesijama.

Uređuju se i pitanja raspodjele koncesijskih naknada na profitabilnim lokalnim, županijskim i međužupanijskim linijama s obvezom javne usluge, a novim zakonom dorađene su i odredbe koje brodarima nadoknađuju usluge besplatnog i povlaštenog prijevoza na linijama s obvezom javne usluge, a koje uključuju podmirenje neto troškova brodara prilikom obavljanja takvog prijevoza.

Novost je uvođenje CIS-a, odnosno centralnog informacijskog sustava javnog linijskog prijevoza koji će omogućiti brodarima da u realnom vremenu prenesu podatke očitane s putničkih karata prilikom ukrcaja putnika i vozila na brod.

Novi Zakon o prijevozu u linijskom i obalnom prometu propisuje sadržaj izvještaja kojeg su brodari koji obavljaju javni linijski prijevoz dužni sastaviti i dostaviti Agenciji, a specifični su za sektor javnog linijskog prijevoza s obvezom i bez obveze javne usluge.

Detaljnije se propisuju prekršaji i nadležnost inspekcije, a stvorit će se i bolji uvjeti za ostvarivanje prava na povlašteni prijevoz, posebice za prijevoz osoba sa invaliditetom i djece s poteškoćama u razvoju. S druge strane, onemogućit će se zlouporaba prava na besplatni i povlašteni prijevoz.

Foto: Brački pupoljci

– Cilj reforme pomorstva i unutarnje plovidbe je potaknuti razvoj održivog i učinkovitog pomorskog prometa i prometa unutarnjim plovnim putovima te time povećati sigurnost plovidbe, osigurati revitalizaciju unutarnjih plovnih putova, poboljšati prometnu povezanost otoka i unaprijediti lučku infrastrukturu u svrhu smanjenja negativnog utjecaja prometnog sektora na okoliš – stoji u obrazloženju.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković je prilikom predstavljanja zakona na sjednici Vlade prije 2 tjedna kazao i kako se novim zakonom potiče uvođenje novogradnji u javnom linijskom prijevozu, kao i brodova s pogonom na alternativna goriva i izvore energije, čime se želi doprinijeti smanjenu stakleničkih plinova s brodova, kao i podizanju kvalitete pružanja usluga u javnom linijskom pomorskom prijevozu.

K.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.