4 min. čitanja

U Rovinju i službeno otvorena nova luka San Pelagio

U Rovinju i službeno otvorena nova luka San Pelagio
Foto: Grad Rovinj

ROVINJ – Stanovnici Rovinja za blagdan zaštitnice Svete Eufemije i Dan Grada imaju dodatni razlog za slavlje. Naime, danas je svečano otvorena i nova komunalna luka San Pelagio čiji su radovi dovršeni još u svibnju.

Na otvorenju je kao izaslanik Vlade Republike Hrvatske bio državni  tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver.

– Nova komunalna lučica, zahtjevna i po ulaganjima i po važnosti, otvara svoje dokove  i ostalu obalnu infrastrukturu upravo uoči 16. rujna – Dana grada Rovinja i spomendana njegove zaštitnice Svete Eufemije. Siguran sam, da će zaštitnica štititi novu lučicu i njene korisnike kao što je  stoljećima štitila  dosadašnju luku u samom srcu grada – kazao je prilikom otvorenja ravnatelj Lučke uprave Rovinj Donald Schiozzi.

– Kako bi rasteretili luku u centru grada te stvorili nove kapacitete za naše građane, početkom mojeg prvog mandata pokrenuli smo izradu projekta nove Sjeverne luke, s čijom smo izgradnjom započeli koncem 2019. godine. Riječ je o strateškom infrastrukturnom projektu od velikog značaja za naš grad koji trenutno broji preko tisuću registriranih manjih brodica – izjavio je gradonačenik Rovinja Marko Paliaga.

Foto: Grad Rovinj

Vezovi namijenjeni građanima

Planirani vezovi namijenjeni su građanima i to za plovila do 6 m. Od toga će manji broj vezova biti i za plovila do 8 m dok je 10 vezova predviđeno za brodice do 10 metara. Svaki ponton biti će opremljen ormarićima za opskrbu strujom, vodom i hidrantskom (protupožarnom) mrežom, a cijena korištenja istih biti će paušalna i obračunata kao naknada u računu za vez. Valja napomenuti i kako će kompletna sjeverna luka biti pod sustavom video-nadzora, a u sklopu iste je predviđeno je i parkiralište koje je uvršteno u 4. zonu, odnosno koje je besplatno za stanovnike.

Položaj luke San Pelagio i oblik njezinog lukobrana definirani su u skladu s uvjetima Konzervatora te oblikovanjem projektanta arhitekture i rezultatima dobivenim pomoću numeričkog modeliranja deformacije valova.

Nova će luka donijeti dodatnu vrijednost sjevernom djelu grada, te od nje neće imati koristi samo vlasnici brodica, već i ostali građani i gosti, obzirom da je s vanjske strane lukobrana izgrađeno i sunčalište s ulegnućima za ležanje i prostirku te stepenicama za ulaz u more. Uz lukobran je postavljena i javna rasvjeta te zeleno raslinje koje će luku i sunčalište koje već krasi najljepši pogled na starogradsku jezgru učiniti još atraktivnijim.

Foto: Grad Rovinj

– Ovo je jedna od najljepših hrvatskih luka, posebno prepoznatljiva s neponovljivom kulisom stare rovinjske gradske jezgre. Vlada RH prepoznala je važnost ulaganja u lučke infrastrukture te ćemo tako i nastaviti jer se ovakvim i sličnim ulaganjima podiže kvaliteta života naših građana ali i kvaliteta turističke ponude za naše goste – kazao je državni tajnik Josip Bilaver.

Ukupna vrijednost investicije iznosi 53.312.039,53 kn koju su većim djelom pokrili Grad Rovinj-Rovigno i Lučka uprava, dok je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture osiguralo 8,5 milijuna kuna te Istarska županija 1,6 milijuna kuna.

Foto: Grad Rovinj

Glavni projektant je Alan Kostrenčić, dipl.ing.arh. iz Kostrenčić i Krebel – arhitekti d.o.o., a radove su izvele tvrtke Pomgrad inženjering d.o.o., Vodogradnja Rijeka d.o.o. i BSK commerce d.o.o., te Vodogradnja Rijeka d.o.o.

Planirana izgradnja lukobrana u svrhu zaštite južne luke

I dok je projekt Sjeverne luke San Pelagio priveden kraju, Lučka uprava Rovinj-Rovigno u međuvremenu razvija još jedan projekt strateške važnosti. Riječ je o izgradnji Sjevernog lukobrana na otoku Sv.Katarina, projektu kojeg je Lučka uprava nedavno dostavila Istarskoj Županiji kako bi isti kandidirala za dodjelu Europskih strukturnih i investicijskih fondova.

Foto: Grad Rovinj

Južna je luka rizična uglavnom zbog naleta snažnih vjetrova iz III i IV kvadranta, dok postojeće pomorske građevine južne luke ne pružaju dostatnu zaštitu plovilima unutar iste. Stoga je u svrhu zaštite gradske luke od vanjskih valova i sve češćih plimnih valova uzrokovanih klimatskim promjenama, planirana izgradnja 2 lukobrana na otoku Sv. Katarina.

Sjeverni lukobran nadmorske dužine oko 152 m će se prvi izgraditi a isti će se preklapati s Velikim molom, te tako omogućiti siguran vez za plovila međunarodnog i domaćeg linijskog prometa te brodicama lokalnog stanovništva.

Siguran vez za plovila linijskog prometa

Nakon izgradnje sjevernog lukobrana, planirana je izgradnja južnog  u nadmorskoj dužini od oko 183 m koji će se preklapati s lukobranom ACI marine i tako zatvoriti direktan prodor razornih valova iz smjerova jugozapada, sjeverozapada i zapada te će se omogućiti siguran vez za plovila međunarodnog i domaćeg linijskog prometa te brodicama lokalnog stanovništva. Na taj će se način, dakle, osim zaštite gradske luke od vanjskih i plimnih valova riješiti i dugogodišnji problem nedostatnog broja vezova u našem gradu.

Na oba je lukobrana predviđena rasvjeta te hidrantska mreža, a na samom se lukobranu ne planira privez plovila te se stoga neće opremiti priveznom opremom za plovila. Lukobran se planira kao tip “jetty”, s kamenom obalozaštitom – školjerom s vanjske strane, a s unutarnje strane s vertikalnim betonskim obalnim zidom, dok se na glavi sjevernog lukobrana planira postavljanje lučkog svjetla.

Do sada je za navedeni projekt ishodovana građevinska dozvola te je izrađen glavni projekt. Procijenjena je vrijednost izgradnje oba lukobrana iznosi 8.667.286 eura.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.