- O prometnim gužvama i nedostatku funkcionalne prometne mreže koja odgovara suvremenim potrebama Dubrovnika, znaju i ptice na grani - poručuju iz ove političke opcije i dodaju kako se planove ne mogu donositi na temelju privatnih interesa.
Upravo zato još je problematičnije kada donosimo planove koji su svojim obuhvatom gotovo isključivo usmjereni na potrebe maksimizacije privatnog ulaganja, bez sagledavanja širih urbanih potreba – osobito prometnih, smatraju iiz stranke.
- UPU “Radeljević – Libertas” jučer je nakon skoro 50 godina planiranja, izbrisao ključnu spojnu cestu Vukovarske i Ulice Andrije Hebranga. Time su građani Gruža, Kantafiga i Mokošice ostali bez prometnog rješenja koje je imalo potencijal znatno rasteretiti promet. Ovaj prostor, donošenjem UPU-a, (p)ostaje “otok sam za sebe” - navode kao spornu činjenicu.
- Odgovor na pitanje kako ćemo nadomjestiti ovaj gubitak u prostornim planovima, nismo dobili. Ostaje vidjeti hoće li i kako “novi GUP” prepoznati i riješiti ovu potrebu. Jer izbrisati je lako, a isplanirati novo rješenje nakon 50 godina puno je teže. Područje Svetog Jakova već je godinama preopterećeno izgradnjom, osobito s obzirom na nedovoljnu komunalnu infrastrukturu koja ne može pratiti takve graditeljske ambicije. Tijekom sve dulje turističke sezone, ovaj dio grada često ostaje popuno blokiran, kako za potrebe stanovnika, tako i za hitne službe, a zbog velike količine prometa na uskoj Ulici Vlaha Bukovca. Ova ulica ne može istodobno biti i kolna i pješačka, a za napomenuti je i da je u nekim dijelovima statički narušena - zaključuju iz stranke "Srđ je Grad".
Iz stranke "Srđ je Grad" stoga postavljaju tri po njima ključna pitanja:
1. Hoće li donošenje UPU-a Sveti Jakov zaustaviti izgradnju spojne ceste Frana Supila i Vlaha Bukovca?
2. Kada će spojna ceste dobiti lokacijsku dozvolu?
3. Hoće li se graditi u jednoj fazi?
- Bojazan javnosti, pa tako i naša, jest da se ne dogodi scenarij u kojem stanovnici stanovnici Svetog Jakova ostaju samo s pristupnim putem investitorskim parcelama, bez izgradnje ostatka ceste prema Vlahu Bukovcu. Taj scenarij ne smije se dogoditi jer upravo ova prometnica može, kako smo na žalost vidjeli proteklih sezona, nekad i život značiti - poručuju i za kraj navode:
"Naša obaveza nije pisati planove prema željama investitora, već nego štiti prostor, dobrobit građana i dugoročni razvoj grada."
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev