>
  3 min. čitanja

Stanovnik Koločepa ljut na Jadroliniju: "Jutros su ostavili osobu s invaliditetom na rivi jer se nije mogla gurati, pa joj rekli da su puni"

Stanovnik Koločepa ljut na Jadroliniju: "Jutros su ostavili osobu s invaliditetom na rivi jer se nije mogla gurati, pa joj rekli da su puni"
Foto: Ivan Matijević

DUBROVNIK/KOLOČEP - Ljetne gužve stvaraju velike probleme diljem obale i za nacionalnog brodara Jadroliniju, koji ponekad puca po šavovima. Problemi su u posljednje vrijeme najznačajniji na jugu Hrvatske, pa je tako proteklog vikenda zbog kvara na nekim brodovima nastao kaskadni kaos na plovnom području Neretvanskog i Pelješkog kanala. Sada nam se javlja čitatelj s Koločepa koji tvrdi da brod koji povezuje njihov otok s kopnom nije adekvatan, te nerijetko mnoge ostavi na rivi. Sada je, kako tvrdi, nezgoda u tome što je ostavljena osoba s invaliditetom, pa je sve skupa izgledalo daleko ružnije.  

- Ovaj nemar ništa novo u Hrvatskoj. Jutrošnji nemili događaj iz Dubrovnika samo je jedan u nizu primjera odnosa prema lokalnom stanovništvu i  turistima - kazuje nam Ivan Matijević s Koločepa.  

- Poznato je kako liniju 807 ovog ljeta ponovo obavlja brod Dora umjesto broda Postira koji je kao i  prošle godine odveden na proljeće s Elafita pod izlikom godišnjeg servisa. Međutim, Postira je nakon  obavljenog servisa kao i prošle godine prebačena na šibensko područje do završetka turističke sezone.  Dora se pokazala neadekvatnom za liniju 807 zbog svojih iznimno loših maritimnih sposobnosti i  malog kapaciteta. Prije nekoliko dana dogodilo se da je zbog lošeg vremena linija 807 bila u prekidu,  dok su mali turistički brodovi bez problema plovili po Elafitima.

Nemar Jadrolonije najbolje je vidljiv iz jutrošnjeg primjera iz luke Gruž. Na liniji s polaskom u 10 sati iz  Dubrovnika bio je prekomjeran broj putnika te je tridesetak ljudi ostalo na rivi. Među njima bila je i  jedna stanovnica Koločepa koja je osoba s inveliditetom. Pokušala se na brod ukrcati s djetetom, međutim kad je  došla na red za ukrcaj posada je zatvorila vrata uz objašnjenje „puni smo“. Putnica se obratila kapetanu uz objašnjenje da je osoba s invaliditetom i da sad mora čekati u luci do 14 sati kako bi se ponovo pokušala  ukrcati na brod, no kapetan se samo bezosjećajno okrenuo i ostavio je na rivi s djetetom i ostalim  ljudima koji nisu bili sreće pronaći mjesto među 350 sretnika koji su se ukrcali na brod - tvrdi Matijević.

Foto: Ivan Matijević

- Posada Dore započinje ukrcaj na brod petnaestak minuta prije polaska, što znači da je jedini način da  budete sigurni da ćete se ukrcati da stojite na nogama na suncu ispred broda. To sigurno nije ugodno  iskustvo ni za koga pa ni za invalide po trenutnim vrućinama. Kakva je slika o našem gradu i otocima turista koji su zajedno s lokalnim stanovncima ostali u ćudu na rivi?

Trajekt Hanibal Lucić plovi na istoj ruti kao i brod Dora uz polazak u 9:30 iz Dubrovnika. Postavlja se  pitanje zašto službenici Jadrolinije nisu uputili dio putnika na trajekt kad su primijetili prekomjeran  broj prodanih karata. Odgovor je jednostvan – Nije ih briga. Jadrolinija ima praksu prodaje karata za  određeni datum, a ne za određeni polazak. To je apsolutno neodrživo jer na ovaj način nemaju  nikakvu kontrolu nad količinom prodanih karata za određeni polazak iz bilo koje luke. To znači da je  teoretski moguće da se na najprometnijoj liniji s polaskom u 10 sati iz Dubrovnika na ukrcaju pojavi 5  puta više ljudi od kapaciteta broda - smatra ovaj stanovnik Kalamote.  

- Posada Postire je u prethodnim turističkim sezonama problem riješavala tako da bi ukrcaj počeo već u  9 sati te bi nakon što bi primjetili moguć prekomjeran broj putnika, dio ljudi preusmjeravali na trajekt.  Ponašanje posade broda Dora samo je slika nemara i ravnodušnosti Jadrolinije prema stanovnicima  Elafitskog otočja koja se nastavlja iz godine u godinu. Ne trebamo više ni napominjati činjenicu da  nam se novi brod obećava već dugi niz godina i da se vozimo brodovima čije se rezervne djelove redovno pronalazi u pomorskim muzejima. Odgovornost za to jednako snosi i Grad Dubrovnik te  apeliramo i na gradonačelnika da napokon zaštiti stanovnike svoga grada od nemara Jadrolinije - poručuje Ivan Matijević.

Upit o ovom, ali i prethodnim događajima s Jadrolinijinim plovilima na jugu Hrvatske, uputili smo nacionalnom brodaru. Odgovor ćemo objaviti, čim ga dobijemo.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.