Ideja je da se od Bundeka do Jaruna uspostavi sezonski prijevoz putnika - 3,5 kilometra kruzing putovanja. Prvi brodovi trebali bi zaploviti 2027. Riječ je o vrlo zahtjevnom projektu jer je Sava bujična rijeka.
Ravnateljica Uprave unutarnje plovidbe Duška Kunštek pojasnila je da će infrastruktura morati biti uzgonska i prilagođena velikim oscilacijama vodostaja, što projekt čini konstruktivno iznimno zahtjevnim. Dodala je da Zagreb i njegovi građani ovime mogu dobiti novu dimenziju kretanja gradom – mogućnost prelaska s jedne obale Save na drugu riječnim putem.
- Moći ćete, primjerice, od Arene do Jaruna doći jednom vožnjom od pola sata - rekla je za HRT.
Navela je i kako se na razvoju projekta radi već godinu i pol te da su sada u fazi izrade i dobivanja rješenja Ministarstva zaštite okoliša i zelene tranzicije, u sklopu studije utjecaja na okoliš. Za to je prethodno bila nužna i izmjena GUP-a Grada Zagreba, dugotrajan proces u kojem je bilo potrebno sve planirane građevine unijeti u prostorne planove i osigurati temelje za buduću plovnost i pozicioniranje pristaništa.
- Nakon što je GUP donesen, pokrenuli smo daljnju proceduru koja je i dalje u tijeku. Očekujemo da ćemo do kraja sljedeće godine imati građevinsku dozvolu te potom krenuti u traženje financijskog modela - dodala je.
Početni korak bio bi uvođenje jednog električnog turističkog broda kapaciteta oko 50 putnika, što je ekvivalent veličini jednog autobusa. On bi započeo s kružnom linijom sve dok se ne osiguraju uvjeti za uspostavu većeg broja brodova na savskoj ruti.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev