3 min. čitanja

REKONSTRUKCIJA I NOVA PRAVILA Ravnatelj splitske Lučke uprave: "Donosimo novi pravilnik, nema više vezivanja po osam brodova jedan na drugog, a malim smo brodarima ponudili kvalitetne alternative"

REKONSTRUKCIJA I NOVA PRAVILA Ravnatelj splitske Lučke uprave: "Donosimo novi pravilnik, nema više vezivanja po osam brodova jedan na drugog, a malim smo brodarima ponudili kvalitetne alternative"
Foto: Morski HR

Radovi na kapitalnom projketu, rekonstrukciji splitskog gata sv. Petra, bi prema planu trebali započeti početkom listopada 2025. i trajati dvije godine.

Projekt koji bi trebao modernizirati i unaprijediti infrastrukturu jedne od ključnih hrvatskih putničkih luka, stvorit će se dva nova veza i 5300 kvadrata novih operativnih površina, proširit će se gat i generalno će se stvari unaprijediti. No, mali su brodari zabrinuti oko toga gdje će oni obavljati svoj, za iduću sezonu ugovoreni posao. Alternativni vezovi koje je ponudila Lučka uprava Split, poput vanjskog dijela luke, prema riječima brodara nisu prikladni zbog visine rive i kako tvrde drugih tehničkih ograničenja.

Prvog čovjeka Lučke uprave Split, Vicu Mihanovića, upitali smo kakav je plan oko malih brodara i njihovog nezadovoljstva pa evo što nam je na tu temu rekao:

- Oni preko dvije godine znaju za projekt i oko toga kompromisa nema. Strpili smo se i pričekali da sezona prođe, no radovi sada moraju krenuti. I ne samo da će radovi krenuti već se mijenjaju i pravila što se vezivanja tiče. Do sada je praksa bila da se njih čak osam vežu jedan na drugoga. To se sada mijenja. Naime, novim Pravilnikom biti će dopušteno da se jedan na drugog vežu najviše tri broda čime se odmah smanjuje i kapacitet vezova. Ovo je jako bitno s obzirom na sigurnost, a projekt je generalno jako bitan i nema alternative.

Što se zamjenih vezova za vrijeme radova tiče ponuđeni su im vanjski vezovi, ponuđen je dio Zapadne obale u nadležnosti ŽLU, ponuđen je Omiš, pa mislim čak i Kaštela. Mi smo u komunikaciji s malim brodarima, cijenimo njihovu djelatnost, no smatramo da su alternative dobre i da će svi biti zadovoljni - rekao nam je ravnatelj Lučke uprave Split Vice Mihanović.

J.T.

PROČITAJTE JOŠ:

Brodari se žale da im je malo vezova: “Više od stotinu brodova čeka na potrebnu infrastrukturu”
Hrvatska udruga privatnih brodara pohvalila se rezultatima ostvarenim u 2024. godini, a kažu da na temelju pokazatelja tijekom ovogodišnje sezone već sada mogu najaviti da će brojke u 2025. također biti u porastu u odnosu na 2024. godinu. “Prošle godine zaradili smo 370 milijuna eura, ove godine još i više”
SPLIT Uskoro kreću radovi na gatu Sv. Petra, a mali brodari se bune: “Gdje će naš posao, a što je s nama?”
Radovi bi prema planu trebali započeti početkom listopada 2025. i trajati dvije godine. Projekt koji bi trebao modernizirati i unaprijediti infrastrukturu jedne od ključnih hrvatskih putničkih luka, no nisu svi prezadovoljni. Iz Hrvatske udruge privatnih brodara (HUPB), tijekom radova luka Split, koja je središnja točka njihova poslovanja, za njih će
RECEPT ZA KATASTROFU U KRILU JESENICE Gomila opasnih tvari i tekućina odložena je tik uz suhu travu, stare drvene brodove i borove!
Mještani Krila Jesenice prošlog tjedna proživljavali su pravu dramu u požaru koji je opustošio 250 hektara površine. Izgorjeli su borova šuma, maslinici, vinogradi, a resursi potrošeni za gašenje su također impresicni, jer je požar gasilo 150 vatrogasaca, s 50-ak vozila, kao i zračne snage. U strahovitoj borbi
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.