2 min. čitanja

Ravnateljica AZOLP-a za Morski HR o pilot projektu povoljnijih katamarana za Hvar: "Negdje moramo početi da bi znali je li uspješno!"

Ravnateljica AZOLP-a za Morski HR o pilot projektu povoljnijih katamarana za Hvar: "Negdje moramo početi da bi znali je li uspješno!"
Foto: Jadrolinija

HVAR - Pilot projekt s povlaštenim kartama u katamaranima za sve vlasnike otočne iskaznice na otoku Hvaru tek je krenuo i već je izazvao kontroverze na susjednom otoku Braču. Pobunile su se načelnice Bola i Supetra, a mi smo kontaktirali ravnateljicu Agencije za obalni linijski promet, Paulu Vidović, koja kaže da se "zato i zove pilot projekt, jer od nekud mora i početi".

Dobra volja brodara

- Sa Hvara se već dugo traži otočni popust na komercijalnim linijama, za što u zakonu ne postoji osnova, već je to dobra volja brodara. I onda je Ministarstvo dalo prijedlog da se napravi pilot projekt putem Jadrollinije, TP-linea i Krila. Oni su to prihvatili za Hvar, pa idemo vidjeti brojke i kako će se to provesti. Ukoliko to bude uspješno, onda ćemo vidjeti da se to implementira u propise i da se to primjeni na sve linije. Naravno da u propisima neće stajati da je to samo za stanovnike otoka Hvara, ali zato i jest pilot projekt, kako bi vidjeli učinke. Moramo vidjeti i kako to financirati, hoće li to jedinice lokalne samouprave za svoje otočne stanovnike ili će se izmjenom propisa ići na neku veću razinu - priča Paula Vidović za Morski HR.

Ovim se pohvalila i vlast u Hvaru, HDZ je to objavio kao svoju pobjedu, a s druge strane SDP-ova načelnica Ivana Marković i neovisna načelnica Bola Katarina Marčić, ovo smatraju diskriminacijom. Kako to komentirate?

- Ja nisam stranački obojena. S druge strane, ovo je projekt Ministarstva mora, prometa i infrastrukture. Ne Agencije. Napravljen je u dobroj vjeri, a ako se pokaže dobar, onda će se razmišljati o njegovoj široj primjeni kroz propise, kako bi imao valjanu pravnu osnovu koja sad ne postoji. Radi se, dakle, o komercijalnom popustu prema Hvaru jer su tu 3-4 komercijalne linije dnevno. I to nije krenulo od ovog gradonačelnika, već je i raniji gradonačelnik tražio da se pokrene ovaj projekt, pa se sad, pred kraj sezone našlo suglasje s brodarima, da vidimo brojke - kaže Vidović.

Ako se pokaže dobar, onda će i Bračani doći na svoje?

- Pa naravno. Morate imati i pravnu osnovu i vidjeti koje su to brojke, jer netko to mora i platiti. Najlakše je reći da će to ići iz proračuna, no moramo vidjeti može li se to i na koji način to implementirati, jer u komercijalnim linijama brodari snose sve troškove. Radi se o sezonskim katamaranskim linijama koje ne tiču sve otoke, već one, gdje brodari imaju komercijalni interes - odgovara.

Pilot projekt i na liniji Valbiska - Merag

- I na liniji Valbiska - Merag se održava pilot projekt da učenici s Cresa imaju prednost ukrcaja, da mogu lakše doći do kopna. U jednom putovanju ujutro, lokalno stanovništvo ima prednost ukrcaja, isto tako i u jednom putovanju poslijepodne s kopna natrag. I ovdje ćemo na kraju ljeta vidjeti kako to funkcionira, prije nego vidimo hoćemo li ovo uvesti kao nekakvo pravilo ili propis - zaključuje Vidović.

Jurica Gašpar

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.