2 min. čitanja

Projekt nadogradnje Inine Rafinerije nafte Rijeka na 60 posto gotovosti

Projekt nadogradnje Inine Rafinerije nafte Rijeka na 60 posto gotovosti
Foto: HTV screenshot

Važan dio projekta nadogradnje Inine Rafinerije nafte Rijeka završen je postavljanjem ključne opreme novog postrojenja za obradu teških ostataka, pa je gotovost tog projekta sada 60 posto, izgrađenost planiranih objekata i postrojenja 36 posto, a dovršetak radova očekuje se u 2024., priopćeno je u utorak iz Ine.

Iz Ine naglašavaju da je projekt nadogradnje Rafinerije nafte Rijeka u Urinju najveći i najvrjedniji industrijski projekt u Hrvatskoj. U modernizaciju rafinerije Urinj uložit će se 4 milijarde kuna.

- Projekt je na 60 posto gotovosti, od toga inženjering na 98, nabava je na 90, a izgradnja na 36 posto - rekla je Vedrana Janjić, voditeljica projekta nadogradnje rafinerije nafte Rijeka.

- Trenutno je veliki udio u našoj proizvodnji lož ulje oko 20 posto. Većina lož-ulja će se sada moći pretvoriti u dizel kojeg nedostaje na tržištu - istaknuo je Goran Pleše, operativni direktor rafinerije Rijeka.

Ulaganje će povećati konkurentnost rafinerije na mediteranskom tržištu i pridonijeti većoj sigurnosti opskrbe domaćeg i ostalih okolnih tržišta na kojima Ina posluje, osobito kad je riječ o opskrbi dizelskim gorivima.

Uz novo postrojenje za obradu teških ostataka, investicija obuhvaća rekonstrukciju postojećih postrojenja, novu luku sa zatvorenim skladištem te veću ukupnu složenost rafinerije.

Tijekom srpnja i kolovoza su u sklopu postrojenja za obradu teških ostataka uspješno postavljeni najveći dijelovi opreme budućeg postrojenja.

Sredinom srpnja na svoju poziciju je podignut 51-metarski frakcionator, a ubrzo zatim su unutar čelične strukture postavljene dvije koksne komore zapremnine 900 prostornih metara, svaka teška 330 tona.

Čelična konstrukcija pokretne trake, visoka 120 metara, montirana je u sredini kolovoza. Ona čini važan dio transportnog sustava koksa, od postrojenja do luke. Oprema je podignuta uz pomoć 1600-tonske dizalice, čiji su dijelovi u rafineriju dopremljeni na više od 100 šlepera, a sastavljanje je trajalo tri tjedna.

Nakon instalacije opreme, pristupit će se demontaži dizalice te će početi radovi na izgradnji preostalog dijela novog centralnog postrojenja i sustava pokretne trake za otpremu koksa prema skladišnom silosu i luci.

Iz ine još ističu da intenzivno traju radovi na izgradnji luke, za koju je ugrađeno 60 od 66 pilota, i silosa za skladištenje te da je svaki dan u sklopu tog projekta u rafineriji angažirano više od 650 radnika.

Operativni direktor Rafinerija i marketinga u Ini Goran Pleše rekao je da se, unatoč neizvjesnostima i izazovima na globalnom tržištu i teškoćama koje je prouzročila pojava koronavirusa radovi na projektu nastavljaju bez zastoja.

- Istodobno se odvijaju i proizvodnja naftnih derivata u postojećim postrojenjima, što je važno zbog sigurnosti opskrbe, i radovi na novim objektima i pogonima - rekao je.

Inače, projekt izgradnje Inina postrojenja za obradu teških ostataka u Rafineriji nafte Rijeka s pratećim objektima i postrojenjima vrijedan je oko četiri milijarde kuna, a dio je strateškog programa INA R&M Novi smjer 2023., prenosi HRT.

Hina

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.