3 min. čitanja

PRODUBLJIVANJE JUŽNOG VEZA U LUCI RIJEKA Kostrensko pristanište na kontejnerskom terminalu Brajdica

PRODUBLJIVANJE JUŽNOG VEZA U LUCI RIJEKA Kostrensko pristanište na kontejnerskom terminalu Brajdica
Foto: AGCT

RIJEKA – Lučka uprava Rijeka predstavila je danas na kontejnerskom terminalu Brajdica radove na produbljenju južnog veza. Riječ je o radovima u sklopu projekta “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT“ (POR2CORE-AGCT dredging)”. Ugovor  je potpisan prije 6 mjeseci, a obuhvaća radove produbljenja morskog dna u duljini od 100 m uz obalni zid južnog veza čime će se izjednačiti dubina mora u dužini od 428 m operativne obale Kostrensko pristanište na kontejnerskom terminalu Brajdica.

Ravnatelj Lučke uprave Denis Vukorepa kazao je kako je Projekt “Unaprjeđenje infrastrukture u luci Rijeka – produbljenje južnog veza AGCT (POR2CORE-AGCT dredging)” sufinanciran sredstvima iz Instrumenta za povezivanje Europe (Connecting European Facility – CEF) s udjelom od 20%. Procijenjena vrijednost projekta s PDV-om iznosi 18 milijuna EUR-a. Projekt provodi Lučka uprava Rijeka samostalno i 80% investicije osigurava iz vlastitih sredstava. Izvođač radova je tvrtka NUOVA CO.ED.MAR S.r.l. s kojom Lučka uprava ima dobrih iskustava s projekta Zagrebačka obala. Pripremni radovi su započeli u rujnu, a prije nekoliko dana su započeli radovi na bušenju pilota.

– Projekt obuhvaća radove na produbljenju morskog dna u duljini od 100 m uz obalni zid južnog veza Brajdica 1 čime će se dubina mora izjednačiti u cjelokupnoj dužini operativne obale Kostrensko pristanište jug od 428 m. Važno je naglasiti kako će dubina privezna na svih 428,8 metara biti 14,88 m – kazao je Vukorepa.

Produbljenje Kostrenskog pristaništa kontejnerskog terminala na Brajdici u duljini od 100 metara presudno je za poslovanje Jadranskih vrata d.d. s obzirom na porast veličine kontejnerskih brodova koji pristaju u riječkoj luci.

Foto: AGCT

– Sada poslužujemo brodove kapaciteta 15.000 TEU. Većina novogradnji koje će zaploviti u naredne dvije godine u rangu je 18.000 – 24.000 TEU kapaciteta. Veći brodovi koji održavaju servis između Azije i Mediterana te Azije i Jadrana, smanjili su trošak prijevoza kontejnera na razinu onog za Sjevernu Europu, stoga moramo osigurati mogućnost priveza i rada na većim brodovima, kako bi AGCT ostao konkurentan u sjevernom Jadranu.

Postojećih 328 metara Kostrenskog pristaništa ograničava količinu kontejnera dostupnih za rukovanje na kontejnerskim brodovima koji tiču AGCT, čime se tim brodovima umanjuje raspoloživi kapacitet te smanjuje iskoristivost. Produbljenjem dodatnih 100 metara Kostrenskog pristaništa najveći brodovi koji danas tiču Rijeku, kapaciteta 15 000 TEU (ekvivalent 20′ stopnim kontejnerima) mogu maksimalno iskoristiti količine tereta bez ograničenja. Sve je to dodatno podržano nedavnim proširenjem intermodalnog područja AGCT-a, čime je značajno povećan kapacitet na željeznici.

Važno je za napomenuti kako u tijeku još jedan CEF projekt dodatnog produbljenja cijelom duljinom od 430 metara Kostrenskog pristaništa na dubinu od 16.5 metara. Time bi se omogućio prihvat kontejnerskih brodova sljedeće generacije, poboljšao protok roba između Azije i Europe gdje ciljana tržišta sve većim udjelom uključuju zemlje središnje Europe. Slijedom trenutnog udjela željeznice na AGCT-u koji iznosi 42%, ovim se projektom također podržava i ekološki osviješten opskrbni lanac, korištenjem tehnologije prijevoza sa najmanjim negativnim utjecajem na okoliš.

Očekujemo da će spomenuti projekti pozitivno pridonijeti razvoju riječke luke kao značajnog južnog ulaza u Europu, dodatno povećati udio željezničkog prometa i razvoj cjelokupne logističke industrije u Hrvatskoj.

Iza nas je uspješna godina, u kojoj unatoč COVID-u bilježimo rast od 12 % u odnosu na 2019. godinu. Sljedeći tjedan AGCT će preći 300.000 TEU, što predstavlja novi i značajni rekord. Rast tereta na željeznici ključni je pokretač razvoja jer 70% volumena dolazi sa tržišta izvan Hrvatske iz središnje i jugoistočne Europe. Nastavit ćemo sa razvojem luke i intermodalnih servisa radujući se nastavku kontinuiranog rasta riječke luke – rekao je Emmanuel Papagiannakis, izvršni direktor AGCT-a.

Foto: AGCT

Tvrtka Jadranska vrata d.d. / Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) osnovana je 2001. godine u Rijeci kao tvrtka- kći Luke Rijeka te postaje koncesionar kontejnerskog terminala Brajdica. 2011. godine u AGCT ulazi strateški partner – International Container Terminal Service Ine. (ICTSI), međunarodna korporacija koja na 6 kontinenta i u 21. zemlji diljem svijeta upravlja s 29 kontejnerskih terminala. AGCT od tada djeluje kao uspješno javno-privatno partnerstvo, u kojem ICTSI ima 51%, a Luka Rijeka udio od 49%.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.