4 min. čitanja

Proboj druge cijevi tunela Učka sve bliži, do ljeta počinje gradnja punog profila do Matulja

Proboj druge cijevi tunela Učka sve bliži, do ljeta počinje gradnja punog profila do Matulja
Foto: MMPI

RIJEKA - Izgradnja druge cijevi tunela Učka trenutno je najveće ulaganje u cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj vrijedno oko 200 milijuna eura, a radovi na trasi od tunela do Matulja započet će u prvom polugodištu ove godine i trajati ukupno tri godine i dva mjeseca.

Europska komisija odobrila je plan za produljenje koncesijskog ugovora između Hrvatske i tvrtke Bina-Istra za upravljanje i proširenje 145 kilometara duge mreže autocesta, takozvanom Istarskom ipsilonu, do 2041. godine, sukladno pravilima EU-a o državnim potporama.

Odobrenje je izdano na temelju predviđenih ulaganja Bina-Istre u izgradnju punog profila autoceste na dionici od tunela Učka do Matulja, uz dovršenje punog profila na sjeverozapadnom kraku Ipsilona, odnosno vijadukta Limska Draga i mosta preko Mirne.

Komisija je ispitala plan u skladu s pravilima EU-a o državnoj potpori za usluge od općeg gospodarskog interesa, koja dopuštaju državama članicama, pod određenim uvjetima, kompenzaciju tvrtkama kojima su povjerene obveze javnih usluga za dodatne troškove pružanja tih usluga, kao i prema pravilima EU-a o javnoj nabavi, posebnoj Direktivi EU-a o dodjeli ugovora o koncesiji.

Dugogodišnji rad

- Komisija je utvrdila da je mjera nužna i primjerena za osiguranje sigurnosti autoceste i smanjenje prometnih gužvi. Komisija je zaključila da je mjera proporcionalna jer Bina-Istra neće dobiti prekomjernu naknadu te neće narušiti tržišno natjecanje i trgovinu među državama članicama - stoji u priopćenju Komisije.

Hrvatska je obavijestila Komisiju o svojim planovima za produljenje koncesije do 2041. godine kako bi Bina-Istra mogla izvesti dodatne radove vrijedne 204 milijuna eura. Produženje koncesije omogućit će Bina-Istri izgradnju drugog kolnika između tunela Učka i čvora Matulji, na sjeveroistočnom dijelu autoceste, i dovršetak drugog kolnika sjeverozapadnog kraka.

- Jako nas veseli ova odluka, to je rezultat dugogodišnjeg rada i priprema u razvoju projekta Ministarstva mora, prometa i infrastrukture na čelu s ministrom Butkovićem i njegovim timom te Bina-Istre, a sve kako bismo pripremili tehničku i projektnu dokumentaciju, kao i ugovor o koncesiji prema EU regulativi i Hrvatskim zakonodavstvom.

Europska komisija je prepoznala napore koncesionara i Ministarstva mora, prometa i infrastrukture u postizanju veće protočnosti, veće sigurnosti prometovanja, bolje povezanosti Istre s ostatkom Hrvatske, smanjenja zagađenja i povezivanja Istarskog ipsilona s mrežom Hrvatskih autocesta u punom profilu na čvoru Matulji - komentirao je odluku Komisije generalni direktor Bina-Istre Dario Silić, najavljujući da će radovi započeti u prvom polugodištu ove godine, kada se stvore svi neophodni preduvjeti, a trajat će ukupno tri godine i dva mjeseca.

Velike investicije

Odluku Komisije komentirao je i Oleg Butković, potpredsjednik vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture.

- Zadovoljstvo mi je to čuti jer nakon potpisanog Memoranduma o razumijevanju, svih pripremnih faza i uloženih napora, kako koncesionara tako i nas u Ministarstvu, ovim odobrenjem Komisije osiguran je nužan korak za nastavak projekta prema Matuljima, odnosno izgradnju Istarskog ipsilona u cijelosti. Time je praktički zaokružena realizacija ovog projekta koji, s jedne strane već odlično napreduje u izgradnji druge cijevi tunela Učka, pa ćemo nakon sljedećeg ljeta u prometu imati obje cijevi tunela, dok će radovi na ovom dijelu prema Matuljima početi već ove godine. Više sam puta rekao da je dovršetak Istarskog ipsilona velik i značajan projekt, ne samo za sigurnost prometa i bolju povezanost Istre već i za ukupna ulaganja u prometnu infrastrukturu ovog dijela Hrvatske.

Kada uzmete u obzir ovaj projekt pa završen čvor Rogovići - Lindarski Križ, obilaznicu Buzeta, nove vlakove koji će doći na istarski poluotok, uz sve ono što se danas radi na riječkom području koje je veliko gradilište, mi danas govorimo o snažnom investicijskom ciklusu usmjerenom u ovaj dio Hrvatske s kojim nastavljamo dalje, kako u Istri i riječkom području tako i na razini cijele države - rekao je Butković.

Bina-Istra upravlja Istarskim ipsilonom od 1995. godine, koncesijskim ugovorom, a Europska komisija već je dva puta odobrila izmjene i dopune koncesije i trajanja ugovora, u lipnju 2018. i u kolovozu 2020, također na temelju ulaganja u izgradnju punog profila autoceste, posebno druge cijevi tunela Učka čija je izgradnja u tijeku, kao i dionice od Pazina do tunela, na istarskoj strani.

Na ljeto proboj druge cijevi tunela Učka, opremanje 2024.

Istarski ipsilon, s tunelom Učka, jedan je od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, kojim tijekom ljetne sezone prolazi čak 30 posto turističkog prometa u Hrvatskoj. Izgradnja druge cijevi tunela, duge 5,6 kilometara, trenutačno je najveće ulaganje u cestovnu infrastrukturu u Hrvatskoj, vrijedno oko 200 milijuna eura. Dosad je probijeno 2.300 metara tunelske cijevi s istarske i 1.700 metara s kvarnerske strane, odnosno oko 70 posto ukupne duljine nove tunelske cijevi. Za izgradnju tunela koristi se, ističu iz BIna-Istre, najsuvremenija tehnologija, a tijekom iskapanja nove cijevi promet postojećom odvija se normalno, osim u kratkim prekidima za vrijeme miniranja. U izgradnji tunela specifičan je i proboj paralelnih galerija koje će povezivati dvije tunelske cijevi, a nužne su zbog sigurnosnih standarda, kada obje budu u prometu, piše Novi List.

U tunelu Učka ukupno će ih biti 24, od čega 12 pješačkih prolaza, sedam za interventna i pet za ostala vozila. Druga tunelska cijev trebala bi biti probijena na ljeto ove godine, a radovi na postavljanju obloge tunela, asfaltiranju i opremanju druge cijevi trebali bi biti gotovi do sredine iduće godine.

PROČITAJTE JOŠ:

Prva vozila kroz drugu cijev tunela Učka trebala bi proći sredinom 2024. godine
Trenutačno najveći cestovni infrastrukturni projekt u zemlji, izgradnja druge cijevi tunela Učka, napreduje prema planu. Cijev će biti probijena ovoga ljeta, a prva vozila njome bi trebala proći sredinom iduće godine. Zbog rokova, u tunelu se radi 24 sata. Ni trenutka se ne staje s radovima, ni u t…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.