>
  4 min. čitanja

Probijena druga cijev tunela Učka - Plenković: "Nova kvaliteta života za Istarsku i Primorsko-goransku županiju"

Probijena druga cijev tunela Učka - Plenković: "Nova kvaliteta života za Istarsku i Primorsko-goransku županiju"
Foto: Vlada RH

Probijena je druga cijev tunela Učka. Nakon gotovo 1000 dana radova, paralelnog probijanja cijevi s obje strane, probijen je posljednji dio tunela dugog 5600 metara. Kvarner i Istra desetljećima čekaju drugu cijev, tunel je probijen, ali na prolazak njome morat će još pričekati jer se radovi nastavljaju.

Svečanosti probijanja druge cijevi tunela nazočili su premijer Andrej Plenković, resorni ministar Oleg Butković i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković.

Ustvrdivši kako je istarski ipsilon s tunelom Učka zasigurno jedan od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi, Plenković je rekao da se time Istra četirima prometnim trakama povezuje s mrežama hrvatskih autocesta i to u istoj godini kada se to radi i s Baranjom.

Riječ je o trenutno najvećoj infrastrukturnoj cestovnoj investiciji u Hrvatskoj vrijednoj 200 milijuna eura, a cijeli projekt trebao bi biti gotov do početka iduće turističke sezone.

Stupanjem u promet ove druge cijevi tunela Učka za nekoliko mjeseci Istra će sa četiri trake biti povezana s mrežom hrvatskih autocesta.

Taj osnaženi položaj nije samo članstvo u Europskoj uniji, europodručju i Schengenskom prostoru, već je on prije svega povjerenje i partnerstvo sa stranim kompanijama u realizaciji ovako kvalitetnih projekata.

Hrvatska je mrežom autocesta i brzih cesta integrirala sve županije

Istaknuo je kako je prošlotjedna važna odluka Vlade o davanju suglasnosti HAC-u za zaduženje i davanje jamstva za izgradnju autoceste od Križišća do Žute Lokve, odnosno od Doli do Dubrovnika, možda ostala u sjeni najave Vladinog paketa mjera protiv inflacije, ali je Vlada nije htjela odgađati.

Dario Silić, izvršni direktor Bina Istre d.d je opisao što možemo očekivati od tih radova.

- Danas je uistinu povijesni dan, probili smo drugu cijev tunela Učka od 5,6 kilometara, ali smo započeli i s gradnjom dionice autoceste Matulji-Učka od 10 kilometara čime dodatno spajamo Primorsko-goransku i Istarsku županiju. Počeli smo prvih 4 kilometara, a otvorili smo gradilište i na vijaduktu Limska draga, a do kraja godine planiramo i početak gradnje na vijaduktu Mirna, ta dva objekta zajedno čine 1,6 kilometara i jako su zahtjevni, specifični i imamo tri godine da sve završimo kako bi do kraja 2026. sve bilo gotovo.

- Jako smo se mučili paralelno s gradnjom tunela i probijanjem, nije gotovo, imamo još nekih 9 mjeseci da ga pustimo u promet, ali smo prije nekoliko dana zatvorili financijsku konstrukciju na restrukturiranju postojećih kredita i na novoj investiciji sveukupno imamo preko 1 milijarde eura, a preko 200 milijuna eura imamo za novu investiciju, započeli smo s prva četiri kilometara, dioničari Bina Istra direktno su osigurali, i iako je galopirajuća inflacijom, imali smo problema s radnom snagom, lošim materijalom, sretni smo što nas prati 9 domaćih i međunarodnih banaka, istaknuo je Silić.

Iako je danas probijena druga cijev na tunelu Učka, posla ima još mnogo.

- Imamo još jako puno posla, još nekih 2, 6 kilometara, oprema, signalizacija, postojeću cijev treba renovirati, rekao je Silić.

- Ipak, do 2026. godine istarski ipsilon bit će pretvoren u autocestu i biti će integriran u hrvatsku mrežu autocesta, zaključila je Dujmović.

Od drugih važnih prometnica u koje se ulaže izdvojio je, između ostalih, splitsku obilaznicu, brzu cestu Zagvozd – Imotski, cesta D-403 koja daje potpuno novu dimenziju Riječkoj luci, zatim tu je i autocesta cesta od Lekenika do Siska, Koridor Vc, brza cesta Križevci – Koprivnica, Bjelovar – Virovitica, Požega – Staro Petrovo Selo i tako dalje.

- Zbog svih tih projekata možemo reći da je Hrvatska mrežom autocesta i brzih cesta integrirala sve svoje županije - kazao je Plenković. Dodao je kako je to dobro za razvoj, turizam, investicije i brojne gospodarske aktivnosti u svim dijelovima Hrvatske.

- Ovo za Hrvatsku, za Istarsku i Primorsko-goransku županiju znači jednu sasvim novu kvalitetu života - poručio je i dodao da će ovaj projekt praktički zaokružiti hrvatsku cestovnu infrastrukturu najavivši kako sada slijede ogromna ulaganja u željeznice.

Nakon svečanosti kojom se obilježilo probijanje druge cijevi tunela Učka, predsjednik u razgovoru s novinarima Plenković se osvrnuo na nekoliko drugih aktualnih tema.

Komentirajući tvrdnje da bi zamrzavanje cijena moglo naštetiti malim trgovcima, odgovorio je da iskustvo iz prvog ograničavanja cijena kad je određena gornja granica cijene za sedam proizvoda, pokazuje da neće biti tako.

Ove mjere, kazao je, zaštitit će hrvatske građane, pogotovo one koji imaju najniža primanja, a dovest će i do konkurencije pa će se smanjiti cijena i ovih i brojnih drugih proizvoda.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.