3 min. čitanja

Potražnja za održivim turističkim destinacijama, proizvodima i uslugama sve izraženija

Potražnja za održivim turističkim destinacijama, proizvodima i uslugama sve izraženija
Foto: HTZ

Što suvremeni turisti traže u destinacijama? Da li im je održivost važna? Koji su trendovi aktualni, a koji u nastajanju kada govorimo o održivom razvoju? Pitanja su to na koja su odgovore dali sudionici panel rasprave „Tourists of the future“, održanoj u organizaciji Hrvatske turističke zajednice u sklopu tradicionalne turističke manifestacije Dani hrvatskog turizma, koja se ove godine održava u Šibeniku 6. i 7. listopada.

Uvod u raspravu je dao Kristjan Staničić, direktor HTZ-a, održavši prezentaciju u kojoj je još jednom naglasio vrlo dobre turističke rezultate u ovoj godini tijekom koje je hrvatski turizam ostvario 97 posto rezultata u noćenjima iz rekordne 2019. godine, a istaknuo je i ostvarene prihode u drugom tromjesečju ove godine, koji su prema podacima Hrvatske narodne banke iznosili 2 milijarde i 686 milijuna eura, što predstavlja rast prihoda od 16 posto u odnosu na 2019.

Kristijan Staničić - Foto: HTZ

- Hrvatska je sa snažnim oporavkom turizma krenula još lani, kada smo ostvarili 77 posto rezultata iz predpandemijskog razdoblja. Danas se naša zemlja nalazi u krugu destinacija s najbržim oporavkom turizma, a u daljnjem srednjoročnom razdoblju očekivani rast za Hrvatsku projicira se u okvirima do 5 posto godišnje. U idućoj će godini Hrvatska biti još konkurentnija na globalnom turističkom tržištu obzirom na ulazak naše zemlje u Schengen te eurozonu - naglasio je Kristijan Staničić, nadodavši kako je ovogodišnja sezona ponovno u prvi plan stavila određene teme.

Među tim temama su, kako je rekao, manjak radne snage u turizmu, infrastrukturni pritisci u destinacijama, devastacija resursne osnove te svi ostali komunalni problemi, zbog čega je strateški i održivi pristup u daljnjem razvoju hrvatskog turizma nužan kako bi se Hrvatskoj, kao turističkoj destinaciji, osigurala budućnost i konkurentna pozicija na turističkom tržištu.  S time su se složili i sudionici ove panel rasprave, odnosno Eduardo Santander, direktor Europske putničke komisije (ETC), dr. Steffen Häbich iz njemačkog autokluba ADAC, Elliot Wellsteed-Crook, glavni operativni direktor Wanderlust Travel Media te Jim Brody, generalni direktor za destinacije Lonely Planeta.

Foto: HTZ

Tako je Eduardo Santander naglasio kako je Europa, kao destinacija, vrlo otporna na krize što je i pokazala povijest tijekom koje se upravo industrija putovanja najbrže oporavljala uslijed kriznih vremena, a dokaz tome je i ovo pandemijsko razdoblje. Kako je rekao, u tijeku su dva vrlo važna procesa, jedan je oporavak turizma, a drugi transformacija turizma temeljena na novim trendovima i težnji za održivijim turizmom.

Da održivost obuhvaća sve više aktivnosti njemačkog autokluba ADAC potvrdio je i Steffen Häbich, koji je pritom istaknuo kako u ADAC-u kontinuirano rade na proširenju savjetodavnih usluga prema svojim milijunskim korisnicima. Elliot Wellsteed-Crook iz Wanderlust Travel Media je pak istaknuo kako 80 posto svjetskih putnika želi putovati po održivim načelima, a pritom su u fokusu potražnje autentična iskustva, dok je Jim Brody iz Lonely Planeta poručio kako su održiva putovanja posebno popularna i tražena među milenijalcima te kako se brojni turistički subjekti snažno i brzo prilagođavaju održivim načelima u poslovanju, kao i pri kreiranju svojih ponuda.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.