2 min. čitanja

Postignut dogovor o smanjenju emisija iz pomorskog prometa

Postignut dogovor o smanjenju emisija iz pomorskog prometa
Foto: Unsplash

SVIJET - Nova uredba će pridonijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova iz sektora pomorskog prometa promicanjem upotrebe čišćih goriva i energije.

Postignut je politički dogovor Europskog parlamenta i Vijeća kojim se povećava doprinos sektora pomorskog prometa postizanju cilja smanjenja neto emisija stakleničkih plinova na razini Unije za najmanje 55 posto do 2030. i postizanju klimatske neutralnosti do 2050.

Ovoga tjedna suzakonodavci su postigli dogovor o inicijativi 'FuelEU Maritime' - novoj uredbi EU kojom se osigurava postupno smanjenje intenziteta stakleničkih plinova iz goriva koja se upotrebljavaju u sektoru pomorskog prometa, od 2 posto u 2025. do čak 80 posto do 2050.

Tom će se mjerom pridonijeti smanjenju emisija stakleničkih plinova iz sektora pomorskog prometa promicanjem upotrebe čišćih goriva i energije.

Dogovorom se dopunjuje privremeni dogovor iz 2022. o uključivanju emisija iz pomorskog prometa u sustav EU za trgovanje emisijama (EU ETS), drugoj ključnoj inicijativi u nastojanjima EU da smanji emisije iz pomorskog prometa.

Dekarbonizacija pomorskog prometa

U EU je 2021. vodni promet proizveo od 3 do 4 posto ukupnih emisija CO2. Unatoč padu aktivnosti 2020. zbog pandemije koronavirusa, očekuje se da će pomorski promet rasti zbog sve veće potražnje za primarnim resursima i kontejnerskim prijevozom.

Inicijativa 'FuelEU Maritime' pridonijet će dekarbonizaciji sektora pomorskog prometa utvrđivanjem maksimalnih ograničenja godišnjeg intenziteta emisija stakleničkih plinova za energiju koja se upotrebljava na brodu. Ti će ciljevi s vremenom postati ambiciozniji kako bi se potaknuli i uzeli u obzir očekivani tehnološki razvoj i povećana proizvodnja obnovljivih i niskougljičnih goriva.

Ciljevi ne obuhvaćaju samo emisije CO2, nego i emisije metana i dušikova oksida tijekom cijelog životnog ciklusa goriva.

Novim pravilima uvodi se i dodatni zahtjev za nultu stopu emisija na vezu kojim se propisuje da putnički brodovi i kontejnerski brodovi u lukama upotrebljavaju opskrbu električnom energijom s kopna ili alternativne tehnologije s nultom stopom emisija kako bi se smanjile emisije koje onečišćuju zrak u lukama, koje su često blizu gusto naseljenih područja.

Postignuti politički dogovor sada se mora službeno potvrditi. Nakon što Europski parlament i Vijeće dovrše taj postupak, nova će se pravila objaviti u Službenom listu Europske unije i stupiti na snagu 20 dana nakon objave, priopćila je Europska komisija.

B.K.

PROČITAJTE JOŠ:

Gradi se prvi brod na amonijak s nultom emisijom ugljika
Prije kraja godine, američka tvrtka Amogy planira predstaviti prvi brod na amonijak, a ukoliko bude sve išlo prema planu, prodaja će započeti 2024. Pomorski transport odgovoran je za tri posto globalne emisije ugljikovog dioksida te je sve veći pritisak za prelazak na zelenije načine trans…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.