Broj turista koji posjećuju Hrvatsku naglo je pao, što je veliki udarac za industriju, piše britanski magazin Express, koji dodaje da je Hrvatska bila utočište za posjetitelje iz Njemačke, Austrije, Češke i Italije - mnoge su privukle niže cijene koje se tamo mogu pronaći.
Međutim, u posljednje tri godine cijene turizma u Hrvatskoj porasle su za čak 50%. Nagli porast cijena čini Hrvatsku skupljom od dva njezina najveća rivala - Španjolske i Grčke. Cijene u dvije mediteranske zemlje porasle su samo za 15-20% u istom razdoblju.
Nagli porast sada ugrožava ugled Hrvatske kao pristupačne turističke destinacije.
Rastući troškovi nisu rezultat vanjskih čimbenika - poput troškova energije ili stopa poreza na dodanu vrijednost (PDV), piše ovaj britanski magazin i dodaje da se upravo suprotno, Hrvatska može pohvaliti nekim od najnižih cijena energije u EU i smanjenom stopom PDV-a za turizam od 13%.
Glavni uzrok porasta cijena leži u rastućim operativnim troškovima unutar ugostiteljstva.
Više cijene dovele su do stagnacije noćenja i, zabrinjavajuće, pada turističke potrošnje.
Tijekom vrhunca ljetne sezone prošle godine, prihodi od stranog turizma u Hrvatskoj pali su za 0,7% u odnosu na prethodnu godinu.
Turisti su iskalili svoj bijes zbog naglog porasta cijena na platformama za recenzije putovanja, poput Tripadvisora.
Jedan Norvežanin ostao je duboko razočaran nakon što je prošle godine proveo odmor u Hrvatskoj.
"Sve je puno skuplje nego prije", napisali su. „Cijene su abnormalno visoke i vjerojatno su porasle dva do tri puta u dvije godine.
„Cijena solarija je 25 do 30 eura! Hrvatska nam je bila prvi izbor za ljetni odmor, ali sada je nažalost sve postalo preskupo.
„Ne znam hoćemo li se vratiti. Žao mi je što se Hrvatska razvija u ovom smjeru.“
Međutim, jedan britanski turist nije vidio nikakve dokaze o naglom porastu u odnosu na prethodnu godinu.
Napisao je: "Usporedba onoga što smo potrošili u Rovinju na hranu i piće 2023. i onoga što smo potrošili u Hvaru ove godine bila je vrlo bliska, zanimljivo.
"Nije bilo velikih razlika u cijenama. Jedina razlika bila je u tome što je Rovinj bio malo isplativiji u pogledu vina s više ponuđenih karafa."
Dodamo li ovome da je ove godine zabilježen dvoznamenkasti pad od čak 18 % manje naših tradicionalnih njemačkih gostiju i 14 posto manje Francuza, razloga za zabrinutost moglo bi biti puno.
Shvatio je to, čini se i hrvatski premijer Andrej Plenković u koji je subotu komentirajući najnovije makroekonomske projekcije HNB-a poručio da moramo suzbijati inflatorne pritiske, te da osobito u kontekstu turističke sezone nema potrebe za dizanjem cijena jer treba gledati na konkurentnost Hrvatske.
- Jer, imaju i drugi more, imaju i drugi plaže, imaju otoke i obalu i ponudu i kulturu i baštinu. Prema tome, nismo jedini kao destinacija i zato treba biti jako mudar u politici cijena, a mi smo lani imali najjaču turističku sezonu – 21,7 milijuna dolazaka, 110 milijuna noćenja, 15 milijardi eura prihoda od turizma i s time povezanih djelatnosti. - izjavio je premijer Plenković
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev