2 min. čitanja

Luka Šibenik: "Radimo na putničkom terminalu vrijednom 4 milijuna eura"

Luka Šibenik: "Radimo na putničkom terminalu vrijednom 4 milijuna eura"
Foto: Luka Šibenik

Turska korporacija YLDRIM usporedo sa preuzimanjem Kutinske „petrokemije" postao je koncesionar šibenske luke specijalizirane za rasute terete, odnosno fosfata i umjetnog gnojiva.

Turci namjeravaju u nekoliko faza modernizacije šibenske luke uložiti pedesetak milijuna eura. Što novi koncesionar znači za Šibenik i šibensko-kninsku županiju i je li to temelj budućeg razvoja lučke i moderne željezničke komunikacije koja bi Šibenik stavila uz bok modernim lukama Mediterana? Na ova i ostala pitanja odgovorio je ravnatelj Luke Šibenik, Paško Dželalija.

Ravnatelj Luke Šibenik Paško Dželalija, komentirao je preuzimanje šibenske luke od strane turske korporacije YLDRIM.

- Za sada nemamo neku točnu pretpostavku što bi značilo tih 50 milijuna eura. Koncesionari će doći u kolovozu i predložiti svoj plan investicija - rekao je za HRT.

Istaknuo je kako se provode paralelni projekti u suradnji s ministarstvom.

- Paralelno s time mi kao državna lučka uprava uz veliki angažman ministarstva pomorstva, također investiramo u infrastrukturu značajan iznos novca, tako bi šibenska luka mogla imati dobru budućnost - kazao je.

Naglasio je važnost željezničke povezanosti luke. Ustvrdio je kako je to najveća boljka dalmatinskih luka.

- To je problem svih dalmatinskih luka, Splita, Zadra i Šibenika i ovom programu je normalno da se prvo investira u Rijeku. Nakon završetka tog projekta koji će trajati određeni niz godina, dolazi na red Dalmacija - otkrio je.

- Povezat će se sve tri dalmatinske luke u nekom desetogodišnjem razdoblju jer luke bez željeznice ne mogu ostvarivati profit - zaključio je.

Izvoz i konkurentnost

Dželalija je ustvrdio kako će koncesionar ostvariti uvjete za izvoz proizvoda iz Hrvatske. Istaknuo je njihovo iskustvu budući da upravljaju s 24 luke.

- To je bilo inicijalno. Grupacija je kupovala "petrokemiju". Spletom okolnosti, "petrokemiju" je kupio značajan lučki operater. Naš koncesionar ima 24 luke u 11 država, tako da će oni dobro upravljati lukom - zaključio je.

Istaknuo je korake koje je potrebno poduzeti kako bi luka u Šibeniku postala konkurentna na širem području Jadrana.

- Treba napraviti puno stvari, urediti luku, ojačati gospodarstvo Šibenika, a i zaleđa, sve do BiH. Moramo napraviti sve pretpostavke da možemo dati ruku zdravom gospodarstvu. Turci će se osim petrokemije baviti i uvozom budući da smo unutar šengenskog područja - rekao je.

Ulaganja i novi projekti

Ravnatelj Luke Šibenik oktrio je da je već završen projekt postavljanja meteoroloških bova koje mogu "simulirati i zaustaviti neki ekološki incident".

- U sklopu projekata investirano je u plutajuće bove koje imaju meteorološke senzore. Analiziraju kvalitetu zraka, strujanje mora i vjetra. Mogu praviti precizne simulacije i zaustaviti neki ekološki incident. To je jedan u nizu segmenata koje druge institucije stavljaju u kanal u sklopu europskih politika. Mi smo prvi što se tiče takve vrste plovećih meteoroloških postaja. One su već u funkciji, jutros smo primili podatke - otkrio je.

Istaknuo je važnost "najvažnijeg projekta, putničkog terminala", ustvrdio je kako će se šibenska infrastruktura razviti "značajnim ulaganjima" iz državnog proračuna.

- Trenutno radimo najvažniji projekt, putnički terminal, vrijednost projekta je 4 milijuna eura. Apliciramo na sve moguće programe na koje imamo sposobnosti se javiti. Predviđena su značajna ulaganja u državnom proračunu. Šibenska infrastruktura će biti spremna za neka bolja gospodarska vremena - dodao je.

A.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.