2 min. čitanja

Domaćih turista u komercijalnom smještaju u srpnju manje nego lani

Domaćih turista u komercijalnom smještaju u srpnju manje nego lani
Foto: Youtube/Screenshot

Komercijalni smještajni objekti u srpnju su primili 4,3 milijuna turista ili 23 posto više nego lani, dok su s 25,2 milijuna noćenja u plusu za 20,6 posto, podaci su Državnog zavoda za statistiku (DZS), koji pokazuju da su 93 posto turista u tom smještaju bili stranci, a da je domaćih došlo 9 posto manje nego prošle godine.

Domaćih turista u srpnju je u komercijalni smještaj ukupno došlo 335,2 tisuće, ostvarivši 1,6 milijuna noćenja, što je za po 9 posto manje nego u srpnju 2021.

U gotovo u svim jadranskim županijama domaćih je turista i njihovih noćenja bilo manje nego lani, između 7 i 11 posto, ali ih je u odnosu na srpanj 2019., kako navode iz DZS-a, u te objekte ukupno u srpnju 2022. došlo 14,7 posto više i ostvarili su 9 posto više noćenja.

Strani turisti su u ukupnim dolascima i noćenjima u tom smještaju u srpnju 2022. činili 93 odnosno 95 posto, tj. došlo ih je 26,6 posto nego u lanjskom srpnju ili 4 milijuna, a ostvarili su 23,2 posto više noćenja ili 24 milijuna. To je u odnosu na srpanj rekordne 2019. još zaostatak od 0,7 posto u dolascima i 1,6 posto u noćenjima.

Ukupno gledano srpanj 2022. je u popunjenosti komercijalnog smještaja za istim mjesecom 2019. 'zaostao' za 1 posto u noćenjima, ali je došlo 0,4 posto više turista.

Među strancima, najbrojniji su u srpnju bili Nijemci, koji su u komercijalnom smještaju ostvarili 21,2 posto od ukupnih stranih noćenja te porast od 19,2 posto u odnosu na njihova noćenja iz srpnja 2021.

Gotovo 70 posto njemačkih turista odabralo je samo dvije županije za svoj boravak - Istarsku i Primorsko-goransku, u kojima je ujedno ostvareno i oko 50 posto od svih komercijalnih dolazaka i noćenja turista u srpnju.

Po noćenjima u srpnju drugi su Slovenci, pa ih slijede Česi, Poljaci i Austrijanci, pri čemu ih je svih osim Poljaka bilo više nego lani, a s Poljacima i svih više nego 2019.

Za smještaj su među svim vrstama komercijalne ponude turisti najviše birali sobe, apartmane i kuće za odmor (privatni smještaj), u kojemu je ostvareno više od polovice srpanjskih noćenja ili 14,2 milijuna, što je i 19,6 posto više nego u srpnju 2021., ali i još manje nego u srpnju 2019., za 2,5 posto.

Kampovi su na drugom mjestu s gotovo 6 milijuna noćenja ili 19,4 posto više nego u srpnju 2021. i 5 posto više nego u srpnju 2019., dok su hoteli sa 3,5 milijuna noćenja u porastu od 26 posto u odnosu na lanjski srpanj, i u minusu od 3 posto u odnosu na srpanj 2019.

Iz DZS- navode i da se turistima i srpnju 2022. u komercijalnom smještaju nudilo 410 tisuća soba, apartmana i mjesta za kampiranje, sa 1,1 milijunom stalnih kreveta, što je 4,6 posto više nego lani, i za oko 2,4 posto manje nego u 2019.

U prvih sedam mjeseci pak u komercijalnim smještajnim objektima ukupno je boravilo 9,8 milijuna turista ili 67 posto više nego lani, a 47 milijuna noćenja je porast od 54 posto.

Rezultati istog razdoblja 2019. još nisu, iznose iz DZS-a, dosegnuti te je došlo 10 posto manje turista i bilo je 3 posto manje noćenja, prenosi HRT.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.