2 min. čitanja

Kapetan “Hektorovića” o manevru u Visu: “Naletio je udar od 40 čvorova, vidio sam da brod pada put rive”

VIS – Kapetan Jadrolinijinog trajekta “Petar Hektorović”, čiji je manevar uspješnog pristajanja u luku Vis, unatoč iznenadnom refulu juga postao viralni hit, pojasnio je što se dogodilo u tom trenutku.

– Bili smo pripremljeni i znali smo što nas čeka, ali nitko nije mogao predvidjeti udar vjetra od 40 čvorova u trenutku okreta broda kako bi mogli pristati u luku u Visu – priča 61-godišnji Ante Granić iz Baške Vode za Slobodnu Dalmaciju.

No, krenimo od početka. Trajekt “Petar Hektorović u utorak je u 11.30 sati isplovio iz Splita i krenuo put Visa.

– Stalno pratimo prognoze i znali smo što nas čeka. Najavljivali su pogoršanje vremena i jačanje juga u popodnevnim satima što se u konačnici i dogodilo.

Do Hvara su valovi dosezali visinu i do pet metara, a kada smo prošli Paklinske otoke more je bilo na šest metara-priča nam kapetan Granić, čovjek s 30 godina pomorskog staža.

Tijekom putovanja, nakon Paklinskih otoka, malo su i skrenuli s rute te “hvatali” more kako im odgovara, a u Vis su stigli u 13.50 sati.

– Moram napomenuti kako je sve bilo pod kontrolom cijelo vrijeme, ni putnici ni oprema nisu bili u opasnosti. Prilikom ulaska u luku anemometar, mjerač vjetra, bilježio je udare od 25 do 30 čvorova.

Odlučio sam da idemo krmom na rivu kako bi mogli pristati, ali u tom trenutku naletio je udar vjetra od 40 čvorova. Držalo nas je to pola minute, nismo se mogli okrenuti. Vidio sam da brod pada put rive i u istom momentu sam zaustavio motore i dao full naprijed.

Prošli smo krmom glavu od mula i izašli u desno nekih sedam do osam metara. Odlučili smo da ćemo ipak provom ući unutra, a do tada je već i pao vjetar – prisjeća se dramatičnih trenutaka uplovljavanja kapetan Granić koji je zajedno s Dinom Tadićem, prvim časnikom palube, odradio manevar koji je zahvaljujući videosnimci autora Marinka Zubčića koju je Morski HR prvi prenio, postao pravi viralni hit.

Kapetan Granić u svom pothvatu ne vidi ništa spektakularno, kaže kako ništa u niti jednom momentu nije bilo kritično ni upitno, sve su, tvrdi, imali pod kontrolom.

– Predvidjeli smo cijeli scenarij putovanja, ali taj udar nitko nije mogao očekivati. Plovim evo već 30 godina, ali ovakve udare, moram priznati, još nisam vidio. Anemometar je u jednom trenutku u putovanju zabilježio udar od čak 87 čvorova, a cijelo vrijeme se vrtjelo oko 50 do 70 čvorova, priznaje nam kapetan.

Trajekt “Petar Hektorović” ni u utorak popodne ni u srijedu ujutro nije isplovio prema Splitu zbog nevremena, a na put je krenuo tek u srijedu popodne u 15.30 sati.

– Ne znam jesu li putnici bili svjesni što se događa, ali najvažnije je da je sve prošlo u najboljem redu. Savjet neki posebni nemam, ali najvažnije je predvidjeti sve što se može dogoditi na cijelom putovanju i isplanirati ga, zaključuje kapetan Granić.

PROČITAJTE JOŠ:

VIDEO: UMALO HAVARIJA Kapetan „Hektorovića“ prisebnim manevrom dobio bitku protiv refula juga

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.