Svi putevi vode na more, ali do tamo se vozi polako i u kolonama. Zbog produženog vikenda gužve se počele već jučer, a nastavile se tijekom jutra.
U Hrvatskoj trenutačno odmara oko 600 tisuća gostiju. Neki hoteli su popunjeni unatoč cijenama.
Je li realno očekivati da sezona sruši rekorde? O tome je reporterka RTL-a Danas Maja Brkljača razgovarala s direktorom Hrvatske turističke zajednice Kristjanom Staničićem.
Kada podvučemo crtu od 1. siječnja do danas, kakvi su rezultati i koliko smo bolji?
- Prije svega, četiri smo posto bolji u dolascima i isto toliko u noćenjima. Imamo iznimno dobre rezultate u dosadašnjem dijelu godine. Sam lipanj, koji je puno pridonio tome, je utjecao na to da imamo nastavak pozitivnog trenda turističkog prometa.
Unatoč lošijem svibnju?
- Svibanj je bio lošiji, ali to smo najavljivali s obzirom na raspored blagdana i školskih praznika u nama nama najvažnijim tržištima. Ali mogu sa zadovoljstvom reći da gotovo na svim važnijim tržištima bilježimo rast turističkog prometa, i u Njemačkoj, Sloveniji, Italiji, Češkoj, Slovačkoj, Velikoj Britaniji, Americi i tako dalje.
S Tijelovom počinje ozbiljna sezona. Hoće li biti rupa i praznih kreveta, kakve su povratne informacije?
- Sigurno je da će nastavak turističke godine imati neke oscilacije, to je uobičajeno i uvijek to najavljujemo. Danas imamo oko 600.000 turista na dnevnoj bazi u Hrvatskoj. S Tijelovom se ta brojka intenzivirala, a ući ćemo u srpanj i kolovoz kada će se ta brojka približiti milijun gostiju na dan. Ali puno je posla pred nama iduća dva mjeseca, posezona - zbrajat ćemo rezultate na kraju godine. Uvijek kažemo da turistička godina traje 12 mjeseci.
Ako bude rupa, one će se nadoknaditi?
- Vjerujem da hoće. Puno se ulaže u promociju, diverzifikaciju turističke ponude, raznolikost i vjerujem da će Hrvatska zadržati poziciju jedne od najomiljenijih destinacija na Mediteranu.
Je li 'last minute' prisutniji nego ikada ranije?
- Da, tako je. Možemo reći da još uvijek bilježimo rezervacije tjedan za tjedan, čak i dan za dan. To potvrđuju čak i informacije iz avioindustrije. Bukiraju se još uvijek i avio karte, taj se trend prenosi i na smještajni dio. No vjerujem da ćemo kroz budućnost bilježiti veći turistički promet.
S obzirom na divljanje cijena, koja je poruka svima koji pružaju bilo kakvu uslugu u turizmu? Vidjeli smo da je ležaljke naplaćuju i po 35 eura na plaži. Je li ključno ostati prizeman?
- Stalno apeliramo na vrijednost za novac i da određena cijena mora pratiti kvalitetu i obrnuto. Moramo biti mudri i razboriti i nadam se da smo naučili lekciju od prošle godine kada je bilo puno povika na rast cijena. Apelirao je to i predsjednik Vlade i ministar turizma, i ja to činim stalno. Moramo biti cjenovno konkurentni jer je cijena kao nikada do sada odlučujući faktor za izbor destinacije - kazao je Staničić.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev