>
  2 min. čitanja

Izgradnja lukobrana na otoku sv. Katarine u Rovinju: "Ovo je nesigurna luka, svjedočimo potapanju brodova, to ćemo promijeniti"

Izgradnja lukobrana na otoku sv. Katarine u Rovinju: "Ovo je nesigurna luka, svjedočimo potapanju brodova, to ćemo promijeniti"
Foto: IstraIN

Izgradnja Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina u Rovinju projekt je koji bi trebao značajno doprinijeti sigurnosti, zaštiti obale i razvoju našeg područja.

Razdoblje provedbe Projekta traje najkasnije do 31.12.2027. godine, a razdoblje prihvatljivosti troškova ne dulje od 30.06.2028. godine.

Ukupni prihvatljivi troškovi projekta iznose 7,9 milijuna eura, a stopa sufinanciranja iznosi 100 % što omogućava financiranje radova i svih pratećih aktivnosti koje nisu male u financijskom smislu.

- U ovom trenutku provodimo postupak Javne nabave za odabir izvođača radova, vođenje gradnje i nadzor. To su tri odvojena postupka, a najvažniji je odabir izvođača i tu očekujemo završetak postupka tijekom mjeseca lipnja ove godine. Predviđeno trajanje izgradnje je 18 mjeseci od početka radova, a ako bi postupak bio u planiranim okvirima početak radova možemo očekivati nakon turističke sezone - rekao je ravnatelj LU Rovinj Rudolf Marić.

Foto: Depositphotos

Kao slaganje lego kockica

Glavne komponente lukobrana su most – spoj obale otoka Sv. Katarina i tijela lukobrana s otvorom ispod kojeg je omogućena slobodna cirkulacija mora. Tijelo lukobrana složeno je od više betonskih blokova težine 30- 50 tona i položeno na opći kameni nasip. Sve skupa podsjeća na slaganje lego kocaka. Sa zapadne strane tijelo lukobrana štiti školjera, piše IstraIN.

Prosječna dubina mora ispod lukobrana je oko 14 m Rasponska armirano betonska konstrukcija na cijeloj dužini ima valobran.

Duljina betonskog dijela je 131 m, a školjere približno 20 metara. Ovaj koncept, dimenzije i struktura odgovorile su na više pitanja koja su često bila suprotstavljena. Neka od bitnijih su maksimalna zaštita luke od valova iz W i NW smjera, cirkulacija vodenih masa i očuvanje elemenata krajobraza.

- Rovinjska luka je nesigurna i svjedoci smo oštećenja i potapanja barki kao i šteta na obalnoj infrastrukturi. Izgradnjom lukobrana prvo sjevernog a potom južnog na otoku Sveta Katarina zaštititi će se rovinjska luka u cjelini - završava Marić.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.