>
Izgradnja Sjevernog lukobrana na otoku Sveta Katarina u Rovinju projekt je koji bi trebao značajno doprinijeti sigurnosti, zaštiti obale i razvoju našeg područja.
Razdoblje provedbe Projekta traje najkasnije do 31.12.2027. godine, a razdoblje prihvatljivosti troškova ne dulje od 30.06.2028. godine.
Ukupni prihvatljivi troškovi projekta iznose 7,9 milijuna eura, a stopa sufinanciranja iznosi 100 % što omogućava financiranje radova i svih pratećih aktivnosti koje nisu male u financijskom smislu.
- U ovom trenutku provodimo postupak Javne nabave za odabir izvođača radova, vođenje gradnje i nadzor. To su tri odvojena postupka, a najvažniji je odabir izvođača i tu očekujemo završetak postupka tijekom mjeseca lipnja ove godine. Predviđeno trajanje izgradnje je 18 mjeseci od početka radova, a ako bi postupak bio u planiranim okvirima početak radova možemo očekivati nakon turističke sezone - rekao je ravnatelj LU Rovinj Rudolf Marić.
Glavne komponente lukobrana su most – spoj obale otoka Sv. Katarina i tijela lukobrana s otvorom ispod kojeg je omogućena slobodna cirkulacija mora. Tijelo lukobrana složeno je od više betonskih blokova težine 30- 50 tona i položeno na opći kameni nasip. Sve skupa podsjeća na slaganje lego kocaka. Sa zapadne strane tijelo lukobrana štiti školjera, piše IstraIN.
Prosječna dubina mora ispod lukobrana je oko 14 m Rasponska armirano betonska konstrukcija na cijeloj dužini ima valobran.
Duljina betonskog dijela je 131 m, a školjere približno 20 metara. Ovaj koncept, dimenzije i struktura odgovorile su na više pitanja koja su često bila suprotstavljena. Neka od bitnijih su maksimalna zaštita luke od valova iz W i NW smjera, cirkulacija vodenih masa i očuvanje elemenata krajobraza.
- Rovinjska luka je nesigurna i svjedoci smo oštećenja i potapanja barki kao i šteta na obalnoj infrastrukturi. Izgradnjom lukobrana prvo sjevernog a potom južnog na otoku Sveta Katarina zaštititi će se rovinjska luka u cjelini - završava Marić.
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev