DUBROVNIK - I Hrvatske Željeznice su se uključile u promociju turizma u Hrvatskoj, ali na slici od svih gradova koji imaju prugu i željeznički kolodvor, stave onaj koji to - nema!
- Pa tko vam je prodao ovu reklamu je genije a onaj koji ju je odobrio i platio treba dobit momentalni otkaz. Evo ja osobno ću cijeloj ekipi palatiti put vlakom u Dubrovnik. Pa vi ste za neku nagradu na danima Hrvatskog turizma predodređeni. (reklama je u HAK reviji). Još da naglasim da ovu reklamu vide oni koji su članovi HAK- a i plaćaju članarinu, stoga posjeduju vozilo i plaćaju to osiguranje. BINGO . Vlakovi za Dubrovnik će biti prepuni - kazao je Vedran Dorušić, koji pokazuje ovu sliku.
Reklamu je primjetilo još ljudi, izgleda da su je i tiskali na panoima po željezničkim kolodvorima i vlakovima:
A upišete li u tražilicu pojam "Vlakom na more", dobit ćete ovaj prizor:
Vlak je do Dubrovnika prometovao do 1976. godine. Posljednji vlak, popularno zvan Ćiro, krenuo je iz Dubrovnika 30. svibnja 1976. godine, čime je označen kraj željezničkog prometa u tom gradu123. Nakon toga, tračnice su ubrzo skinute, a Dubrovnik je ostao bez željezničke veze.
Željeznička pruga koja je povezivala Dubrovnik bila je uskotračna (kolosijek širine 76 cm), a prvi vlak na toj pruzi krenuo je s kolodvora u Gružu 15. srpnja 1901. godine34. Pruga je bila dio tadašnje južne mreže uskotračnih željeznica koju je izgradila Austro-Ugarska Monarhija, a povezivala je Gabelu, Gruž (Dubrovnik), Zeleniku i kasnije Ploče s gradovima u Bosni i Hercegovini.
Tijekom sedamdesetih godina 20. stoljeća, uskotračne željeznice u BiH i južnoj Dalmaciji su postupno ukidane, a 1. lipnja 1976. promet je službeno obustavljen na pruzi između Čapljine i Dubrovnika3. Od tada do danas Dubrovnik nema željezničku vezu.
Jurica Gašpar
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev