2 min. čitanja

Dubrovačka žila kucavica došla je na red za obnovu

Dubrovačka žila kucavica došla je na red za obnovu
Foto: HTV screenshot

DUBROVNIK - Dok je sezona u jeku, s turistima koji se slijevaju sa svih strana, u Dubrovniku se znatno poveća i pritisak na gradsku vodoopskrbnu mrežu. Grad se opskrbljuje vodom iz tri kilometra dugačkog hidrotehničkog tunela kroz brdo Srđ, na kojemu nije bilo nikakvih zahvata otkako je izgrađen 60-ih godina prošlog stoljeća.

Žila kucavica, kada je riječ o vodoopskrbi Dubrovnika, došla je na red za obnovu. Tunel kroz brdo Srđ dugačak je 3 tisuće i sto metara, a probijen je 60-ih godina.

U periodu probijanja ovog tunela, radnicima nije bila dostupna mehanizacija kakvu poznajemo danas. Pa ipak, u svih 60ak godina postojanja ovog tunela, nisu zabilježeni nikakvi problemi.

Voda iz rijeke Omble najprije prolazi kroz pročistač, zahvaljujući kojem Dubrovčani više ne moraju prokuhavati vodu za svake veće kiše. Potrošnja se u sezoni gotovo udvostruči.

- Sad u ovom periodu govorimo o nekih 17, 18 tisuća kubika po danu, u glavnoj sezoni oko 27, 28, dok u zimskom periodu govorimo o nekih 14 tisuća kubika po danu - kaže Tonći Bujak, voditelj pogona pročistača.

- U dvije godine korone i nije bilo, ajmo reć, neke velike potrošnje. Ova godina se pokazala kao rekordna, istina, bila je velika suša, bila je dobra turistička sezona, i mi smo tu probili ajmo reć to tako, sve neke rekorde što se tiče potrošnje - kaže Lukša Matušić, predsjednik Uprave Vodovoda Dubrovnik.

Iako je kapacitetom postojeći betonski kanal posve dovoljan, razvoj turizma, česte izmjene zakona o vodama te sve stroži europski zakoni ovu 18 milijuna kuna vrijednu investiciju čine prijeko potrebnom. Uz betonski kanal, koji će ostati kao pričuva, bit će postavljen novi cjevovod, otporan na vanjske utjecaje.

- Sami tunel mislimo također osvijetliti, jer je on dobrim dijelom, kad je rađen, rađen je najosnovnije, da zadovoljava one nekakve potrebe, dobrim dijelom tunela se nije ništa radilo zadnjih, otkad je izgrađen, 60 godina. Ima na nekakvih desetak mjesta zabilježeno i odron nekakvih stijena - dodaje Matušić.

Nakon pripreme gradilišta, radovi će početi od iduće godine, a novi tunel trebao bi biti dovršen za godinu i pol, piše HRT.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.