>
  2 min. čitanja

Direktor Brodogradilišta Punat: “Krećemo s ulaganjem zbog puno upita za servisiranje katamarana”

Direktor Brodogradilišta Punat: “Krećemo s ulaganjem zbog puno upita za servisiranje katamarana”
Foto: Ivan Grdešić / Facebook

Ove godine Brodogradilište Punat slavi 100 godina poslovanja. Mario Wagner direktor Brodogradilišta Punat kaže da godinu obilježava investicija u izgradnju novih bazena za travel liftove. U tijeku je dovršetak prve faze investicije i premještanje travel lifta od 100 tona te izgradnja bazena za taj travel lift, piše Jutarnji.hr.

Skuplji materijali

– Pratimo poremećaje i situaciju na tržištu što se tiče materijala i, ako sve bude u redu, krećemo u realizaciju druge faze investicije. Čekamo ponude s obzirom na to da su svi materijali poskupjeli. Nakon analize ponude i odabira dobavljača trebali bi krenuti u realizaciju te druge faze koja uključuje izgradnju bazena za novi travel lifta od 500 tona i njegovu nabavku. Bazen će biti širok 16 metara tako da ćemo moći servisirati i katamarane. Potražnja za servisom putničkih katamarana raste iz godine u godinu- pojašnjava Wagner.

Wagner kaže da Brodogradilište Punat ima dosta upita za servisiranje katamarana tako da je ta potražnja i inicirala odluku o ovim investicijama.

– Narasla je potražnja i za jednotrupce, ali i za veće katamarane, a mi bismo tim travel liftom mogli servisirati i jedne i druge. Primjetan je nedostatak prostora za servisiranje brodova- ističe direktor Brodogradilišta Punat.

Wagner napominje kako se radi se o prvom takvom bazenu na ovoj strani Jadrana.

– Postoje travel liftovi od 500 i 600 tona, ali nitko na našoj strani Jadrana nema toliko širok bazen. Veliki travel lift će omogućiti bolju organizaciju servisiranja plovila i rad koji ne šteti okolišu. Uobičajeno je brodove servisirati u proljeće kako bi bili spremni za sezonu, a drugi put prije smještaja broda za zimovanje. Tako da je velik pritisak mnogih vlasnika jer u isto vrijeme žele obaviti radove održavanja i servise. Jedan takav travel lift, umjesto dosadašnjih navoza, omogućuje nam bolji i lakši raspored brodova na kopnu. To je jedan veliki projekt koji će biti vrlo značajan za Brodogradilište- pojašnjava Wagner.

Investicija je ukupno vrijedna oko 50 milijuna kuna. Međutim zbog poskupljenja materijala očito je da će taj iznos biti nešto veći.

– Druga faza investicije je dosta zahtjevnija jer se radi o većem bazenu s puno više opreme i materijala- naglašava on.

Teško naći radnika

Wagner kaže da sve to podrazumijeva i novo zapošljavanje i to ne samo u dijelu manipulacije brodovima nego u djelatnost servisa koji će se kako procjenjuje sve više razvijati što se tiče brodogradilišta Punat.

– Napustiti ćemo djelatnost izvlačenja brodova na kose navoze jer je izvođenje radova na njima teže, a za neke radove i potpuno onemogućeno. Smještanjem brodova na kopno s travel liftom, otvaraju se nove mogućnosti servisiranje tih brodova, poglavito u zatvorenom prostoru. Moći ćemo obaviti puno veće i zahtjevnije remonte nego do sada- ističe Wagner.

Najveći je problem radna snaga. Teško je naći radnika iz bilo kojeg brodograđevnog zanimanje

– Za ilustraciju većina naših brodomehaničara je došla iz auto industrije, koji su morali proći dodatna školovanja, interna i vanjska, da bi se osposobili za rada na plovilima. Ipak, unatoč tom ograničenju može se reći da je usluga remonta i servisa na našoj strani Jadrana vrhunska. Tu djelatnost treba razvijati i poticati sa svih razina, od lokalne do nacionalne – tvrdi Wagner.

Jozo Vrdoljak

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.