>
Češki turisti više ne dolaze u Hrvatsku samo zbog mora - sve ih više zanima planinarenje, biciklizam i wellness izvan glavne sezone, složili su se predstavnici turističkih agencija na temelju aktualnih podataka o prodaji putovanja.
Iako ljeto i dalje ostaje najtraženiji dio godine za odlazak na more, neke agencije bilježe pad interesa u odnosu na prošlu godinu. Primjerice, cestovna agencija Invia ove godine bilježi pad od 20 posto u rezervacijama za Hrvatsku. Direktor portala Slevomat Tomáš Braverman razlog vidi u sve višim cijenama: "Cijene u Hrvatskoj već su usporedive s Italijom i Austrijom", piše portal Blesk.cz.
- Hrvatska se sve više profilira kao cjelogodišnja destinacija. Posebno u proljeće i jesen raste interes za planinarenje, biciklizam i wellness odmore - izjavio je Aleš Kotek, glasnogovornik putničke agencije České kormidlo.
Za nadolazeće ljeto kod njih je 13.000 klijenata već rezerviralo odmor u Hrvatskoj, što je otprilike jednako prošlogodišnjoj brojci. Prosječna rezervacija iznosi oko 37.000 čeških kruna (oko 1.470 eura), a najčešći gosti su obitelji s jednim ili dvoje djece. Slične brojke bilježe i agencije Čedok i Travel Family.
Za razliku od njih, agencija Invia bilježi znatan pad interesa:
- Potražnja za Hrvatskom počinje zaista padati. Ove godine imamo 19 posto manji interes nego lani - rekla je glasnogovornica Jiřina Ekrt Jirušková. Najpopularnija destinacija među njihovim klijentima sada je Egipat, s čak osam puta više rezervacija nego za Hrvatsku.
- Ni po podacima Slevomata Hrvatska više nije najtraženija ljetna destinacija za Čehe - kaže Braverman.
- Najveći trend koji primjećujemo je sve veći interes za Poljsku. Još je uvijek relativno jeftina, a usluga je na visokoj razini. Osim toga, Baltičko more više nije tako hladno kao prije.
Prema podacima agencija, cijene ljetovanja u Hrvatskoj ostat će ove godine otprilike na prošlogodišnjoj razini, s mogućim blagim poskupljenjima smještaja do 5 posto. Najtraženija regija i dalje je Istra.
- Češki turisti i dalje najradije biraju obiteljske apartmane s mogućnošću vlastitog kuhanja, ali raste i interes za luksuznije hotele s all inclusive ponudom. Sve popularniji su i mobilne kućice te glamping, koji privlače one koji traže drukčiji tip smještaja - rekla je Lenka Laus, menadžerica proizvoda u agenciji Travel Family.
Kad je riječ o prijevozu, 60 posto čeških turista putuje vlastitim automobilom, a po 20 posto bira autobus ili avion.
Iako će zagrebačka zračna luka od 2. srpnja ponovno povezivati glavni grad s Zagrebom, iz Čedoka poručuju kako zasad nema velikog interesa za aviokarte.
Prema podacima Češkog statističkog ureda, Česi su najviše višednevnih putovanja lani ostvarili u Italiju, dok je Hrvatska pala na drugo mjesto, s 674.000 putovanja koja su trajala četiri ili više noći, što je 17,3 posto manje nego 2023. godine.
Ukupno je bilo 5,7 milijuna višednevnih putovanja, a 2,4 milijuna ih je uključivalo kompletno kupljene aranžmane preko agencija – što znači da interes za usluge turističkih agencija ipak blago raste.
D.G.
PROČITAJTE JOŠ:
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev