2 min. čitanja

Zbog skupog goriva sve skuplje karte u brodskim i autobusnim linijama

Zbog skupog goriva sve skuplje karte u brodskim i autobusnim linijama
Foto: Morski HR

Zbog goriva su poskupjele i trajektne, karte za katamarane, ali i autobusne karte. I to za 30 posto. Neke linije su i ugašene jer prijevoznicima nisu isplative.

Do Ugljana, otoka nasuprot Zadru, šale se Zadrani, može se i plivajući. No, šalu na stranu, prijevoz do jadranskih otoka, ovoga se ljeta plaća i tridesetak posto više nego lani.

– Mislim da je to jedna krasna cijena, i da ćemo bankrotirati, ali dok ima – ima. Jednom se živi – kazao je za Novu TV Pavao iz Zagreba.

No, kažu putnici, dobro će razmisliti hoće li i mogu li s ovakvim cijenama, na jednodnevne izlete do otoka. I brodari su na mukama. Katamaran koji je plovio na liniji Split – Bol – Makarska – Korčula – Mljet – Dubrovnik ove sezone više ploviti neće. Razlog su preveliki troškovi.

Privatni brodar putnicima se ispričava, nudi povrat novca za kupljene karte. Za razliku od komercijalnih, linije s javnom uslugom sufinanciraju se na godinu s više od 320 milijuna kuna iz državne blagajne. Unatoč tome, da bi plovile dio tereta plaćaju građani.

– Naravno da brodari ne mogu ići u gubitke iako imaju ugovore, oni moraju biti na nekakvoj nuli i po zakonu i po propisima Europske komisije, uključujući i realnu dobit u obavljanju svog posla – objašnjava Paula Vidović.

Dodaju, cijene se nisu mijenjale posljednjih 20 godina. A posljednjih nekoliko mjeseci poskupljenje se osjeti i u autobusnom prijevozu.

Ista dionica. Zadar – Vodice, odnosno Vodice – Zadar. Karte kupljene prije koji dan, a razlika u cijeni 15 kuna. Pandemija je prorijedila autobusne linije, a cijene goriva diktiraju cijene karata. Koje ovise i o prijevozniku, ali i o isplativosti linije. Nerentabilnost lokalnih linija godinama muči autoprijevoznike, a poskupljenje goriva samo je, kažu, dodalo ulje na vatru.

– Sigurno s ovom najavom o dodatnom poskupljenju goriva u utorak, skoro kunu, možemo očekivati dodatne korekcije cijene naših usluga – zaključio je Vedran Tomičić iz HGK-a.

Rješenje vide ili u subvencioniranju svih lokalnih linija, ili da se po uzoru na neke druge europske zemlje na razini države uvedu mjesečne karte, kako bi se spasio javnolinijski prijevoz, ali i zaustavilo divljanje cijena.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

Katamaran Krilo Star prestao povezivati Dubrovnik i Split: “Ne možemo pokrivati troškove”
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2022 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.