4 min. čitanja

Zbog situacije u Crvenom moru cijene kontejnera ne prestaju rasti

Zbog situacije u Crvenom moru cijene kontejnera ne prestaju rasti
Foto: Pixabay

Uz preusmjeravanja na Crvenom moru od strane brodarskih kompanija, uključujući Maersk, usred rizika od napada Hutija, globalni logistički menadžeri suočeni su s rastom cijena oceanskog i zračnog prijevoza i samog tereta.

Taj se rast vidi kao prijetnja globalnom opskrbnom lancu nakon tri burne godine inflatornih pritisaka i odgoda uzrokovanih pandemijom Covid-19, za koje se nedavno činilo da su konačno pobijeđeni, javlja CNBC, a prenosi Seebiz.

Gornja granica cijena prekooceanskog prijevoza skočila je u četvrtak za nekoliko sati kao rezultat većeg broja brodova koji su skrenuli svoju rutu s Crvenog mora. CNBC je doznao da su menadžeri logistike citirali prekooceansku vozarinu od 10.000 USD po kontejneru od 40 stopa od Šangaja do Ujedinjenog Kraljevstva. Prošlog tjedna cijene su bile 1.900 USD za kontejner od 20 stopa, do 2.400 USD za kontejner od 40 stopa. Cijene kamiona na Bliskom istoku koje se sada navode više su nego dvostruko veće, prenosi Pomorac.hr.

Alan Baer, glavni izvršni direktor OL USA, kaže za CNBC da dok se cijene brzo prilagođavaju i prekooceanski prijevoznici rade na nadoknadi dodatnih troškova preusmjeravanja svojih brodova, ove goleme skokove u stopama treba razjasniti jer brodarska zajednica uvoznika i izvoznika, zajedno s državnim regulatorima nastoje bolje razumjeti sveukupne pokretače ovih velikih povećanja.

- Tijekom Covida imali smo sporiji rast cijena prijevoza zbog utjecaja pandemije na globalni lanac opskrbe. Ovdje doživljavamo da brodovi preusmjeravaju svoje rute, no, bez obzira na to, u određenim trgovačkim pravcima vidite da vozarine rastu između 100 i 300 posto. Čini se da ovo nije u potpunosti potaknuto promjenama u ponudi i potražnji - rekao je Baer.

Od četvrtka ujutro, 158 brodova se preusmjerava iz Crvenog mora prevozeći više od 2,1 milijuna teretnih kontejnera, rekao je Kuehne + Nagel za CNBC. Vrijednost ovog tereta na temelju procjena MDS Transmodal od 50.000 USD po kontejneru iznosi 105 milijardi USD.

Napadima se ne nazire kraj

IKEA je među tvrtkama koje su navele da će preusmjeravanje trgovine utjecati na dostupnost proizvoda. Za CNBC je rečeno da, iako ne posjeduje nikakve kontejnerske brodove, surađuje s transportnim partnerima na upravljanju pošiljkama i osiguravanju sigurnosti ljudi koji rade u lancu vrijednosti IKEA-e, navodi SEEbiz.

- Ono što za sada možemo podijeliti jest da će situacija u Sueskom kanalu rezultirati kašnjenjima i može uzrokovati ograničenja dostupnosti određenih IKEA proizvoda - rekao je glasnogovornik IKEA-e.

Francuska tvrtka za proizvodnju mliječnih i biljnih proizvoda Danone osporava izvješća o utjecajima na njegov opskrbni lanac, a glasnogovornik je CNBC-u poslao e-poruku: “Nije zabilježen značajan kratkoročni utjecaj na aktivnost Danonea. Pomno pratimo situaciju u odnosu s našim dobavljačima i partnerima. Nećemo davati daljnje komentare.”

Plovila se kreću globalnim vodenim rutama, a kontejneri iz cijelog svijeta mogu biti na jednom plovilu kao rezultat različitih luka koje će plovilo posjetiti na svojoj ruti. Stoga, kada brod kasni zbog promjene rute, to znači da su svi pošiljatelji iz mnoštva zemalja koji imaju teret na tom brodu ili čekaju da brod preuzme njihove kontejnere suočeni s kašnjenjima, prenosi Pomorac.

Iako upravitelji logistike nemaju kontrolu nad kontejnerima koji se trenutno nalaze na preusmjerenim brodovima, oni imaju kontrolu nad kontejnerima koji se ne preuzimaju u europskim ili bliskoistočnim lukama i uvoznim kontejnerima u Aziji koji se spremaju za utovar na brodove.

I.B.

PROČITAJTE JOŠ:

Indija raspoređuje ratne brodove u Arapsko more nakon napada na brod blizu njihove obale
Indijska mornarica poslala je razarače s navođenim projektila u Arapsko more nakon napada na kemijski tanker povezan s Izraelom u blizini njihove obale, priopćilo je indijsko Ministarstvo obrane. Tri razarača raspoređena su “u različitim dijelovima mora” kako bi poslužili odvraćanju, s obzirom na “nedavni val napada u Arapskom moru”, navodi
Zbog napada na više od 20 brodova, većina brodara preusmjerava brodove preko Rta dobre nade
Napadi na trgovačke brodove u Crvenom moru sve su češći, zbog čega su gotovo svi veliki brodari obustavili plovidbe u regiji. Nakon što su to u petak objavili Maersk i Hapag-Lloyd, sad su se obustavi pridružili i MSC i CMA CGM. U međuvremenu, mornaričke snage SAD-a i UK-a, kao i
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.