>
  3 min. čitanja

Uz veliku investiciju Zračna luka Zadar priprema se za Schengen i porast prometa

Uz veliku investiciju Zračna luka Zadar priprema se za Schengen i porast prometa
Foto: Zračna luka Zadar/Facebook

ZADAR - Zračna luka Zadar priprema se za Schengen i rast prometa uz investiciju od 2,2 milijuna eura u preuređenje dodatnih aneksa putničkog terminala i proširenje piste, što će dovršiti do ljetnog reda letenja 26. ožujka kada zračne luke i službeno ulaze u šengenski režim, kažu za Hinu iz te zračne luke.

Riječ je o kapitalnoj investiciji s opsežnim radovima na toj zračnoj luci, koja je u 2022. prvi puta imala više od milijun putnika s njih 1,1 milijun, a kako su planovi i najave za 2023. i veći, očekuju da će uz tu investiciju moći prihvatiti i interkontinentalne letove.

- Pri kraju je uređenje dodatnih aneksa zgrade u kojem će biti smješteni međunarodni dolazak/odlazak "non-Schengen putnika", uredit će se i sletna pista, a sve je dio većeg projekta kojim ta luka želi postati i prva zračna luka u Hrvatskoj s primjenom solarne energije i električnog autobusa, čime će pojačati svoje "zeleno i održivo" poslovanje - naglašavaju iz te luke.

Od samog ulaska u Schengen očekuju lakši protok putnika, pogotovo što će većina putnika biti domaći, koji ne moraju prolaziti kontrolu putovnica već samo zaštitni pregled.

Dio putnika koji nisu u tom režimu i dalje će prolaziti kontrolu putovnica, ali s obzirom na to da je i do sada to bio slučaj, za njih praktički nema promjena.

Rast prometa i novi letovi znače i novo zapošljavanje

Imamo odlične najave za 2023. i očekujemo 5 do 10 posto veći promet putnika u odnosu na, za nas, rekordnu 2022. kada smo po prvi put zabilježili milijunski promet. To je izniman rezultat i s obzirom na to da smo prva hrvatska zračna luka koja je premašila pretpandemijski promet, poručuju iz zadarske zračne luke.

U skladu s najavljenim porastom prometa kažu da će i dodatno zapošljavati, zbog čega su u siječnju provodili i natječaj za sezonske radnike, za koje je postupak odabira u tijeku.

Vjeruju da će i uspjeti pokriti sve potrebe za sezonskim radnicima, tim više jer vide da postoji dovoljni interesa za rad na zračnoj luci, pri čemu iznose i podatak da su prošle 2022. godine imali po mjesecima prosječno 248 zaposlenih, dok za 2023. planiraju da će njihov broj porasti na 254.

Trenutno, u još zimskom redu letenja imaju (samo) svakodnevne domaće letove Croatia Airlinesa (za Zagreb i Pulu), što će se kao i svake godine, kako najavljuju, bitno promijeniti s ljetnim redom letenja.

Iako je još prerano govoriti detaljno o redu letenja, već sada možemo potvrditi da će biti i novih linija i novih aviokompanija. Primjerice, ove godine dolazi nam S.A.S. s linijom za Kopenhagen, a do sada su u najavi i tri nove linije talijanskog prijevoznika Milano Malpensa (MXP), njemačkog Munstera i poljskog Rzeszówa, otkrivaju na upit Hine.

Njihov, sada već tradicionalno najveći partner za ljetni red letenja, prijevoznik Ryanaira, nudi pak 46 linija.

Poslovanje u 2022. sa znatno višom dobiti nego 2021., ali i nego 2019.

Na pitanje o financijskim rezultatima poslovanja u 2022., odgovaraju da procjenjuju da će Zračna luka Zadar za 2022. imati dobit oko 24,47 milijuna kuna, što bi bilo za 203 posto više od dobiti u 2021., ali i za 262 posto više nego u 2019.

Tome je vodio i veliki porast prihoda u 2022., ali s obzirom na to da godišnja izvješća o poslovanju za 2022. još nisu dovršena, iznose samo ostvarene prihode za devet mjeseci 2022., od gotovo 95 milijuna kuna, dok su u cijeloj 2021. ostvarili više od 65,5 milijuna kuna prihoda, prenosi HRT.

Hina

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.