>
  2 min. čitanja

U Tkonu na Pašmanu postoji neobičan "Teatar od soli"

U Tkonu na Pašmanu postoji neobičan "Teatar od soli"
Foto: Boris Kačan

TKON - Udruga “Teatar od soli” postoji da bi održali i kreativno regulirali dnevni unos soli koji je neophodan za život, a iznosi 5 grama što je ekvivalent 15-minutnog bavljenja teatrom dnevno. Teatar je također neophodan za život.

Iza Teatra od soli sa sjedištem u Tkonu stoje tri revne solarice, tj. sakupljačice soli: Draga, Nadia i Ana Dalbello koja još ima i funkciju predsjednice jer, kako ona kaže, netko i to mora, piše Zadarski tjednik.

Pokretač im je vjetar

Svaka od njih ima drugačiju radnu i životnu prtljagu u kojoj se nalaze elementi za sjajnu kombinaciju koja drži i čuva Udrugu.

- Elementi dolaze iz umjetničkog, kulturnog, poduzetničkog, institucionalnog, izvaninstitucionalnog, civilnog i neprofitnog miljea. Učenje, spremnost na učenje i brza upotreba istog su jedna od osobina koje krase sve tri, bez obzira na razlike u godinama. A, s obzirom da smo na otoku, energiju nam daje sunce, pokretač nam je vjetar, a sirovina more - započinje Ana Dalbello koju je na osnivanje Udruge potaknulo raznovrsno radno iskustvo.

Diplomirani je teatrolog po struci, radila je četiri godine u Trstu s kazališnom grupom u kojoj su glumci osobe sa statusom psihijatrijskih bolesnika, radila je u HNK i GKM u Splitu, vodila dramske radionice s raznim polaznicima...

- Za vrijeme studiranja upisala sam i glazbenu školu “Ivan Illich” i počela svirati saksofon. Pohađala sam radionice suvremenog plesa, surađivala s interdisciplinarnom umjetnicom iz Kaštela, slikaricom Natašom Pavlov. Družeći se s ljudima koji koriste razne tehnike u kazalištu upijala sam elemente koji su mi bili zanimljivi, na kraju svake radionice imala sam viziju kako bih pokrenula nešto svoje, udrugu u kojoj ćemo zajedno poticati, mijenjati, stvarati - kazuje Ana i ističe da se vodi izrekom: “Budimo realni, tražimo nemoguće.”

Kuhinja i teatar

Ako smo mi svi glumci na ovoj suludoj svjetskoj pozornici i igramo različite uloge, ovisno o “životnim predstavama”, dodala bi i da je radila i u kuhinji, koja je po načinu procesa rada, jako slična procesu stvaranja izvedbe.

- Važnost pripreme je od ključne važnosti. Imati sve što vam je potrebno prije početka kuhanja je formula uspješnog vođenja gastronomije, isto kao i uspješnog vođenja scenske izvedbe. Htjela sam stvoriti mjesto i situacije u kojoj bi iskombinirala svoje radno iskustvo s podnebljem iz kojeg dolazimo, htjela sam stvoriti jednu finu, humano-poetičnu izvedbenu strukturu u kojoj glavnu ulogu imaju pojedinci, svi koji se žele izraziti, čuti i vidjeti. Ljude oko sebe koji žele isto što i ja jer to i je bit udruga, da zajedno potičemo, mijenjamo, kazuje Ana.

U skladu s tim,cilj im je stvoriti kulturne solane koje će njegovati, čuvati i promovirati duh mjesta i njegove zajednice. Zajednici pružaju neformalnu edukaciju koja doprinosi većoj kvaliteti života.

Cijeli članak pročitajte OVDJE.

Doris Babić

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.