1 min. čitanja

Što će Rijeci donijeti nizinska pruga prema Zagrebu?

Što će Rijeci donijeti nizinska pruga prema Zagrebu?
Foto: Pixabay

Riječki prometni pravac jedan je od dva najvažnija u Hrvatskoj, a izgradnjom nizinske pruge od Karlovca do Rijeke do 2032. godine potpuno bi se otključao potencijal Riječke luke, rečeno je na predstavljanju studije Hrvatske gospodarske komore o njezinim ekonomskim učincima.

U emisiji "Perspektiva" gostovao je glavni ekonomist HGK Goran Šaravanja, koji je istaknuo da Rijeku treba gledati u širem kontekstu – zajedno s lukama u Trstu i Kopru, koje zajedno čine važan prometni trokut.

Prema njegovim riječima, Rijeka mora biti spremna u trenutku kada dođe do zastoja u drugim dvjema lukama. Kako bi to postigla, Rijeka mora imati izgrađenu i funkcionalnu infrastrukturu – prije svega nizinsku prugu do Karlovca.

Prema studiji HGK, trenutačna vrijednost proizvodnje iznosi oko 672 milijuna eura. Prema optimističnom scenariju koji pretpostavlja dovršetak dvokolosječne nizinske pruge Zagreb – Rijeka do 2032. godine, Riječka luka bi mogla generirati oko pet puta više ekonomske aktivnosti nego trenutačno. Odnosno, 3,3 milijarde eura i 8.600 radnih mjesta u luci, pratećim djelatnostima i u širem gospodarstvu Primorsko-goranske županije.

Šaravanja je podsjetio da će u rujnu započeti izgradnja novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na zapadnoj obali, čime će se gotovo udvostručiti kapacitet riječke luke. No tu postavlja novo pitanje – ako teret dođe do Rijeke, koliko brzo ga možemo prebaciti dalje? Bez brze i moderne pruge roba će zastajati, a time se gubi konkurentnost, upozorava ekonomist.

I.N.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.