Riječki prometni pravac jedan je od dva najvažnija u Hrvatskoj, a izgradnjom nizinske pruge od Karlovca do Rijeke do 2032. godine potpuno bi se otključao potencijal Riječke luke, rečeno je na predstavljanju studije Hrvatske gospodarske komore o njezinim ekonomskim učincima.
U emisiji "Perspektiva" gostovao je glavni ekonomist HGK Goran Šaravanja, koji je istaknuo da Rijeku treba gledati u širem kontekstu – zajedno s lukama u Trstu i Kopru, koje zajedno čine važan prometni trokut.
Prema njegovim riječima, Rijeka mora biti spremna u trenutku kada dođe do zastoja u drugim dvjema lukama. Kako bi to postigla, Rijeka mora imati izgrađenu i funkcionalnu infrastrukturu – prije svega nizinsku prugu do Karlovca.
Prema studiji HGK, trenutačna vrijednost proizvodnje iznosi oko 672 milijuna eura. Prema optimističnom scenariju koji pretpostavlja dovršetak dvokolosječne nizinske pruge Zagreb – Rijeka do 2032. godine, Riječka luka bi mogla generirati oko pet puta više ekonomske aktivnosti nego trenutačno. Odnosno, 3,3 milijarde eura i 8.600 radnih mjesta u luci, pratećim djelatnostima i u širem gospodarstvu Primorsko-goranske županije.
Šaravanja je podsjetio da će u rujnu započeti izgradnja novog kontejnerskog terminala Rijeka Gateway na zapadnoj obali, čime će se gotovo udvostručiti kapacitet riječke luke. No tu postavlja novo pitanje – ako teret dođe do Rijeke, koliko brzo ga možemo prebaciti dalje? Bez brze i moderne pruge roba će zastajati, a time se gubi konkurentnost, upozorava ekonomist.
I.N.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev