Ravnatelj ŽLU Zadar smiruje strasti u Salima: "U novoj luci bit će mjesta za sve, a evo i gdje će pristajati redovna linija..."

SALI - Dvije godine trajala je gradnja skupe luke i velikog lukobrana u Salima na Dugom otoku, nakon čega su se mnogi domaći, a u posljednje vrijeme i neki morski prijevoznici krenuli pitati: "A gdje ćemo sad mi i hoće li za nas biti mjesta?". Ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar smiruje strasti i kaže: "Nema potrebe za dizanjem prašine, za sve će biti mjesta!".

"Domaći nemaju vez"

Najprije su nas kontaktirali mještani koji strahuju da neće biti mjesta za njihove brodove u novoj luci:

- Ako bi mogli malo se raspitati u Lučkoj upravi Zadar zašto se domaćim ljudima koji imaju brodove a nemaju vez ne osigura barem privremeni vez (preko sezone) na novoj rivi koja sljedeći 5 godina ne bi tribala služiti za nautičare pošto se projekt financira iz EU fondova. Preko 30 domaćih brodova nema vez i nitko nema riješenje a riješenje postoji - šalje nam upit čitatelj iz Sali.

0:00
/0:40

Nazvali smo ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar, Davora Škibolu koji kaže da se ne trebaju bojati i pojašnjava:

- Do sad je bilo mjesta i bit će i dalje za sve, ali problem je što neki hoće na novi dio luke, koji još nema uporabni dozvolu i dok ona ne dođe, ne može se nitko vezati - odgovara.

Nedugo potom, kapetan na državnoj brzobrodskoj liniji br.9406 koju drži G&V line; Zadar – Sali (Dugi otok) – Zaglav (Dugi otok) – Bršanj (Iž) – Zadar, Tonći Grandov objavio je kako su ga početkom ovog tjedna zvali iz Županijske Lučke uprave u vezi mjesta za pristajanje putničke linije iz Zadra u Sali za vrijeme ljeta. Tvrdi da mu je rečeno kako bi za njih bilo bolje da se ljeti vezujemo na novi lukobran, bilo s vanjske ili unutarnje strane.

0:00
/2:15

"Upravo se brodare pitalo gdje im je najzgodnije pristajati"

- Na pitanje zbog čega putnička linija mora izvan luke, rečeno je da će se unutra vezivati Kriljani. To je ono što sam sumnjao da je prava svrha dogradnje luke komercijalizacija Porta, bez prioriteta komunalnih vezova za domicilno stanovništvo i pristaništa za putničke linije. U slučaju da brod bude morao pristajati ljeti na novi lukobran, teret i prtljaga će se morati prenositi ručno, jer se na lukobran ne može pristupiti vozilima. Ili teret i slabije pokretne osobe ukrcavati i iskrcavati u Zaglavu. Mislim da se ovu odluku ne treba prepustiti samo brodaru, već i lokalnoj zajednici, Općini i MO Sali - smatra Grandov.

Škibola pak kaže da je zvao kapetana brzobrodske linije upravo da ga pita gdje njemu najviše odgovara da se brod priveže.

- I do sada su se unutar luke vezivali Kriljani. Ja sam njega pitao "gdje je vama koji manevrirate brodom najlakše za manevriranje". Zato sam ga i zvao da mi kaže hoćemo li imati ljetni ili zimski vez. Ne mogu ljudi trčati malo tamo, malo ovamo. Naposljetku sve će se prilagođavati liniji koja ima prioritet. Budite bez brige, brod će dakle pristajati gdje i do sad, jer je naposljetku i sam brodar iskazao tu želju - potvrdio je za Morski HR, Davor Škibola.

Zaključno, čini se da za strah otočana i brodara, barem što se Sali tiče, nema mjesta i svi bi trebali biti zadovolj(e)ni.

Jurica Gašpar

PROČITAJTE JOŠ:

ZAVRŠEN PROJEKT STOLJEĆA Luka Sali gotova prije predviđenog roka
Devedeset milijuna kuna vrijedni radovi na izgradnji lukobrana i uređenju mjesne rive u Luci Sali gotovi su i današnjom završnom konferencijom obilježava se završetak radova. Projekt dogradnje luke Sali predstavlja ulaganje u luke i pomorsko dobro u investicijskom ciklusu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čija ukupna vrijednost prelazi
VIDEO Pogledajte kako izgleda nova luka Sali sa 116 m dugim lukobranom i 150 m nove obale!
Nakon dvije godine radova, izgrađena je luka Sali s novim lukobranom duljine 116 metara, te novoizgrađenom priveznom obalom dugom 149,44 metara. Ova luka će omogućiti siguran pomorski promet u luci, osiguranje usluge prijevoza tijekom cijele godine te bolju povezanost Dugog otoka s kopnom. Donosimo i fascinantne snimke