2 min. čitanja

Predsjednik uprave Luke Rijeka: Potpuna koncentracija na razvoj Luke Rijeka

Predsjednik uprave Luke Rijeka: Potpuna koncentracija na razvoj Luke Rijeka
Photo: Boris Kačan

Duško Grabovac, predsjednik uprave Luke Rijeka rekao je da su upiti za silosne kapacitete u Luci Rijeka ozbiljno povećani. Kako kaže, sve će učiniti da prime što više tereta te da isti što brže ode iz luke kako bi kapaciteti bili veći.

– Silos u Rijeci prije 3 godine je bio zatvoren i sva je sreća da smo ga osposobili zato što sada imamo mnogo zahtjeva za pretovarom žitarica – govori Grabovac.

Ove godine Luka Rijeka ima pritisak na silosima, ali isto tako i na terminal u Bakru za prekrcaj željezne rudače i ugljena, zbog istih razloga, a to je rat u Ukrajini i blokade crnomorskih luka.

EK je napravila plan uspostave prometnih traka solidarnosti kako bi omogućila izvoz žitarica i ostalih poljoprivrednih proizvoda iz Ukrajine kopnenim putem.

Kristijan Rogić s Fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu rekao je kako to nije moguće napraviti u kratkom roku.

– Postoje problemi tehničke prirode. Standard širine tračnica za bivše zemlje sovjetskog bloka je drugačiji nego za zemlje EU, tako da će se očito trebati vršiti prekrcaj na određenim točkama i onda transportirati prema lukama na Mediteranu – istaknuo je i dodao kako će se taj problem morati riješiti zao što za sada nema ozbiljnijeg kanala distribucije za takvu robu.

Na pitanje što će to značiti za luke u Hrvatskoj, Grabovac je rekao kako je Luka Rijeka veliko gradilište zbog velike potražnje za prometom.

– Upravo smo u jeku izgradnje C projekata kojima obnavljamo podnu infrastrukturu. Stvaraju se da Rijeka Luka bude konkurentna lukama Trst i Kopar – naglasio je.

Dodaje kako je potpuna koncentracija i Vlade i resornog ministarstva na razvoj Luke Rijeka kako bi se dostigli, ali i prestigli spomenuti konkurenti.

– Što se tiče ostalih jadranskih luka, one imaju svoju ulogu, prije svega luka Ploče – govori.

Rogić je rekao kako se 60 posto kontejnerskog tereta iz koparske luke preveze prema unutrašnjosti željeznicom, za razliku od riječke luke taj se promet okreće oko 40 posto. Kako kaže, tu postoji prostor za napredak.

Grabovac naglašava kako treba biti konkurentan, zato što teret ide tamo gdje su cijene niže, piše HRT.

Z.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.