>
  2 min. čitanja

Potonuo ribarski brod, 39 osoba vodi se nestalima

Potonuo ribarski brod, 39 osoba vodi se nestalima
Foto: Unsplash

Kineski ribarski brod koji je plovio u Indijskom oceanu potonuo je u utorak, a svih 39 članova posade smatra se nestalima, izviještavaju mediji.

Televizijska kuća CCTV navodi da se potonuće dogodilo u utorak oko 3 sata ujutro. Posadu čini 17 osoba iz Kine, 17 iz Indonezije i pet s Filipina, navodi se u izvješću.

Kineski čelnik Xi Jinping i premijer Li Qiang naredili su kineskim diplomatima u inozemstvu, kao i ministarstvima poljoprivrede i prometa, da pomognu u potrazi za preživjelima.

Kineska izvješća nisu identificirala točnu lokaciju potonuća, već samo da se dogodilo u središtu golemog Indijskog oceana koji se proteže od Južne Azije i Arapskog poluotoka do istočne Afrike i zapadne Australije.

Zapovjedno središte filipinske obalne straže priopćilo je u srijedu da prati situaciju i koordinira s kineskim veleposlanstvom u Manili, kao i s timovima za potragu i spašavanje, prenosi NZ Herald.

Vjeruje se da Kina upravlja najvećom ribarskom flotom na svijetu. Mnogi brodovi ostaju na moru mjesecima ili čak godinama, uz potporu kineskih državnih agencija za pomorsku sigurnost i razgranate mreže pomoćnih plovila.

Za sada se ne zna uzrok potonuća, iako nevrijeme na otvorenom moru često igra ulogu u takvim tragedijama.

Dokumentirano je kako kineski brodovi za lov na lignje koriste široke mreže za ilegalni ulov već pretjerano izlovljene tune u sklopu porasta nereguliranih aktivnosti u Indijskom oceanu, navodi se u izvješću koje je 2021. objavila norveška nadzorna skupina, a koje je istaknulo rastuću zabrinutost zbog nedostatka međunarodne suradnje za zaštitu morskih vrsta na otvorenom moru.

Grupa, nazvana Trygg Mat Tracking, otkrila je da se broj brodova koji love lignje u otvorenom moru Indijskog oceana - gdje ribolov te vrste nije reguliran - povećao šest puta od 2016.

Poznato je da kineski ribarski brodovi koji rade ilegalno plove 'po mraku' s obaveznim uređajem za praćenje, ali koji ne odaje poziciju broda jer je ili isključen, ili emitira povremeno, ili daje lažne identifikatore.

Ako je to bio slučaj u posljednjem potonuću, napori spašavanja i izvlačenja mogli bi postati daleko veći izazov.

B.K.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.