Brza pelješka cesta trasirana je kroz ekološke vinograde Potomja i Postupa! Odbijene su sve primjedbe lokalnog stanovništva na Studiju utjecaja na okoliš, a izigrana su i obećanja koja je građanima s govornice Županijske skupštine osobno dao aktualni župan.
Godinu dana nakon javne rasprave, Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije napokon je dostavilo rješenje o prihvaćanju Studije utjecaja na okoliš za trasu brze ceste Brijesta–Orebić. Iz dokumenta je jasno da nije prihvaćena nijedna od preko 90 primjedbi građana – a najviše zabrinjava činjenica da se trasa ceste i dalje planira izravno kroz najvrjednije pelješke vinograde, suprotno javnim obećanjima župana, upozorava Snaga Juga.
Marija Mrgudić dolazi iz Postupa na Pelješcu. Vino koje proizvodi pilo se na Trumpovoj inauguraciji, a sad je njezin posao pod velikim upitnikom - najavljena cesta od Brijeste do Orebića prolazila bi i njezinim vinogradima.
Stanovnici su uložili gotovo sto primjedbi na studiju utjecaja na okoliš - sve su odbijene. Kažu nisu protiv ceste - oni se za nju i zalažu, no traže alternativno rješenje. Iz Hrvatskih cesta poručuju da je predstavljena trasa u skladu s prostornim planovima, no Mrgudić za Dnevnik Nove TV tvrdi kako je u županijskom planu ucrtana i druga trasa koja uključuje tunel iz doba Napoleona.
Osim vinograda, cesta bi mogla ugroziti i mala sela. Ovo je udar na demografiju, poručuje stanovnik Stankovića.
- Sporna je blizina ceste kućama tj. samim naseljima Podvlaštica i Stankovići na koji se način ugrožava kulturno-povijesna baština koja datira iz 14. stoljeća, ali i način života mladih koji ovdje trajno žive - upozorio je Ivica Dajak, inače i županijski vijećnik iz redova Mosta. Kaže kako od 2018. upozorava na posljedice gradnje ove ceste.
Situaciju su komentrali iz Ministarstva prometa, ali i Ministarstva graditeljstva. m. Vinogradari su se obratili i Europskoj komisiji.
Ipak, unatoč brojnim upozorenjima i primjedbama, investitor Hrvatske ceste d.o.o. odlučio je provesti projekt bez izmjena trase, premda u prostornom planu postoji alternativa kojom bi se zaštitilo ovo vrijedno vinogradarsko područje.
Vinogradari su još prošle godine organizirali sastanke, slali dopise i javno se usprotivili planu trase, no sve je ostalo bez učinka. Tvrde da će cesta “potaracati” stotine tisuća trsova, narušiti mikroklimu i ugroziti autentičnost vina s geografskom oznakom podrijetla.
Iz Ministarstva prometa ponavljaju kako će se poštovati volja stanovništva, a na istom tragu je i ministar Bačić prilikom nedavnog posjeta Dubrovačko-neretvanskoj županiji:
- Dok nije rješena pravomoćna građevinska dozvola, uvijek postoji način da se na određeni način izmijeni trasa - rekao je ministar.
D.G.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev