2 min. čitanja

POBUNA VINOGRADARA Brza cesta na Pelješcu gradit će se kroz vinograde tradicionalnih sorti, podignute europskim novcem

POBUNA VINOGRADARA Brza cesta na Pelješcu gradit će se kroz vinograde tradicionalnih sorti, podignute europskim novcem
Foto: Nova TV / Screenshot

Brza pelješka cesta trasirana je kroz ekološke vinograde Potomja i Postupa! Odbijene su sve primjedbe lokalnog stanovništva na Studiju utjecaja na okoliš, a izigrana su i obećanja koja je građanima s govornice Županijske skupštine osobno dao aktualni župan.

Godinu dana nakon javne rasprave, Ministarstvo zaštite okoliša i zelene tranzicije napokon je dostavilo rješenje o prihvaćanju Studije utjecaja na okoliš za trasu brze ceste Brijesta–Orebić. Iz dokumenta je jasno da nije prihvaćena nijedna od preko 90 primjedbi građana – a najviše zabrinjava činjenica da se trasa ceste i dalje planira izravno kroz najvrjednije pelješke vinograde, suprotno javnim obećanjima župana, upozorava Snaga Juga.

Marija Mrgudić dolazi iz Postupa na Pelješcu. Vino koje proizvodi pilo se na Trumpovoj inauguraciji, a sad je njezin posao pod velikim upitnikom - najavljena cesta od Brijeste do Orebića prolazila bi i njezinim vinogradima.

Stanovnici su uložili gotovo sto primjedbi na studiju utjecaja na okoliš - sve su odbijene. Kažu nisu protiv ceste - oni se za nju i zalažu, no traže alternativno rješenje. Iz Hrvatskih cesta poručuju da je predstavljena trasa u skladu s prostornim planovima, no Mrgudić za Dnevnik Nove TV tvrdi kako je u županijskom planu ucrtana i druga trasa koja uključuje tunel iz doba Napoleona.

Osim vinograda, cesta bi mogla ugroziti i mala sela. Ovo je udar na demografiju, poručuje stanovnik Stankovića.

- Sporna je blizina ceste kućama tj. samim naseljima Podvlaštica i Stankovići na koji se način ugrožava kulturno-povijesna baština koja datira iz 14. stoljeća, ali i način života mladih koji ovdje trajno žive - upozorio je Ivica Dajak, inače i županijski vijećnik iz redova Mosta. Kaže kako od 2018. upozorava na posljedice gradnje ove ceste.

Situaciju su komentrali iz Ministarstva prometa, ali i Ministarstva graditeljstva. m. Vinogradari su se obratili i Europskoj komisiji.

Ipak, unatoč brojnim upozorenjima i primjedbama, investitor Hrvatske ceste d.o.o. odlučio je provesti projekt bez izmjena trase, premda u prostornom planu postoji alternativa kojom bi se zaštitilo ovo vrijedno vinogradarsko područje.

Vinogradari su još prošle godine organizirali sastanke, slali dopise i javno se usprotivili planu trase, no sve je ostalo bez učinka. Tvrde da će cesta “potaracati” stotine tisuća trsova, narušiti mikroklimu i ugroziti autentičnost vina s geografskom oznakom podrijetla.

Iz Ministarstva prometa ponavljaju kako će se poštovati volja stanovništva, a na istom tragu je i ministar Bačić prilikom nedavnog posjeta Dubrovačko-neretvanskoj županiji:

- Dok nije rješena pravomoćna građevinska dozvola, uvijek postoji način da se na određeni način izmijeni trasa - rekao je ministar.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.