>
Petar Baranović je šibenski političar s višegodišnjim iskustvom u lokalnoj i nacionalnoj politici, poznat prije svega po svojoj ribarskoj karijeri i zalaganje za upravo taj sektor. Obnašao je dužnost šibenskog dogradonačelnika i saborskog zastupnika, a na ovim lokalnim izborima kandidirao se za župana Šibensko-kninske županije.
Baranović ima akademsko zvanje diplomiranog inženjera biotehnoloških znanosti. Često ističe da je spreman na fizički zahtjevne poslove unatoč akademskom statusu, a uostalom, to sve prethodne godine radi s posadom svog ribarskog broda Sokol.
Video: Ivan Kulaš
Kažu u Šibeniku: "Svi me znaju u mom zavičaju", no za one možda mlađe koji ne znaju, tko je Petar?
- Petar je dite ovog grada, bazično i profesionalno ribar od svoje 19. godine. Kapetan i vlasnik ribarskog broda, a u međuvremenu završen fakultet na Studijima mora Sveučilišta u Splitu. Jedan mandat u Saboru i jedan šibenskog dogradonačelnika - ukratko se opisuje za Morski TV.
Šibensko-kninska županija je pretežno morska županija. Koji su to problemi koje treba riješiti u mandatu jednog župana?
- To poglavlje kojeg ste otvorili jedno je od mojih ciljeva ukoliko pobijedim, a vjerujem da hoću. Puno bolji odnos prema pomorskom dobru, puno bolje i odgovornije gospodarenje, čuvanje nekih tradicionalnih zanata poput drvene brodogradnje. Jedna stvar koja nam nestaje pred očima, a da nitko ništa ne poduzima, dio je našeg mediteranskog identiteta, naše kulture i vrlo bitna komponenta u turističkoj djelatnosti i ponudi. Naime, mi jako puno ponude baziramo na drvenim brodovima, čuvajući to kao autentičnost. Međutim, u održavanju tih brodova nedostaje ljudi.
Veliki je problem povezanost, kako otoka, tako i unutrašnjosti županije. Može li se to riješiti u par godina?
- Vitalni projekt u prometnom kontekstu za Šibensko-kninsku županiju je projekt o kojem se priča duže nego sam ja u politici. To je cesta Šibenik - Drniš - Knin. Ona je cesta od državnog značaja. Poduzimanje je isključivo u ingerenciji države. Županija nije u poziciji da pokrene, ali je svakako u odgovornosti da podrži taj projekt. Ta je cesta u međuvremenu određenim rekonstrukcijskim zahvatima do samog Drniša dovedena u relativno pristojno stanje. Međutim, Drniš traži bolje rješenje, zaobilaznicu i potez od Drniša prema Kninu traži ne samo temeljitu rekonstrukciju, ja bi se čak usudio reći i gradnju nove prometnice.
A otoci?
- Definitivno povezanost na jednoj normalnoj sigurnosnoj i civilizacijskoj razini jer sad već svjedočimo činjenici da karampane, dakle stari i dotrajali, neuvjetni, a jako često i nesigurni brodovi prevoze ne samo naše goste, već naše otočane, djecu i starce. Ne možemo očekivati da zadržimo život na otocima, što bi trebao biti jedan od naših prioriteta, ako ljudi nemaju sigurnu i adekvatnu prometnu povezanost.
Ako zasjednete u ulogu župana, što bi napravili prvi dan mandata, kako bi protekla prva godina i što je ono što bi mogli napraviti odmah?
- Morate najprije vidjeti u kojem stanju su službe i proračun. Sve ono što je vrijedno truda, trebate nastaviti rješavati dalje i na to što se trenutno radi, morate nadograditi određene svoje ideje, prioritete za koje ste sigurni pouzdano da su opravdani prostor za trošenje javnog novca. S jednom stvari ću se odmah pozabaviti, a nema veze s ovim; očuvanje akvatorija Šibensko-kninske županije i morskog eko-sustava, jer mi smo veliki dio svoje egzistencije bazirali na turizmu, pri čemu je u našoj županiji naglašen nautički turizam. Opterećenje akvatorija Šibensko-kninske županije je prema mom osobnom mišljenju, čak iznad dopustive razine. Ali, ako je to već tako, onda se potrudimo da emisija otpada i štetni utjecaj bude svedena na minimum - kazao je kandidat za Šibensko-kninskog župana Petar Baranović.
Sponzorirani sadržaj
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev