2 min. čitanja

OTOČANI GA DUGO ČEKAJU Most Pašman – kopno na korak od realizacije?

OTOČANI GA DUGO ČEKAJU Most Pašman – kopno na korak od realizacije?
Foto: Otokpasman.hr

Most Pašman – kopno, za koji je Općina Pašman u rujnu prošle godine dobila potporu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture jedan je od najvažnijih projekata za otok Pašman. Naručena je izrada studije predizvodljivosti koju financira Ministarstvo s iznosom od 700.000 kuna, a dokumentacija će biti završena do kraja ovog mjeseca.

Kako piše portal Otokpasman.hr, Studija, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., razrađuje dva idejna rješenja cestovnog povezivanja otoka s mostom preko Pašmanskog kanala. Na kopnenoj strani most će biti povezan državnom cestom D8 s budućom obilaznicom Zadar – Pakoštane, a na samu obalu Pašmanskog kanala trasa izlazi na poziciji rta Tukljača.

Od kopna trasa ide prema otočiću Ričul udaljenom oko 400 m od obale te se nastavlja prema otoku Pašmanu prelazeći Pašmanski kanal u duljini od oko 1400 m. Na samom otoku Pašmanu trasa se dalje, preko čvorišta, nastavlja do državne ceste D110 te se na taj način most spaja s glavnom prometnicom otoka Pašmana i Ugljana.

Studija razrađuje dvije varijante mosta koje se u osnovi razlikuju po tipu mosta i gabaritima plovnih profila koje zadovoljava na mjestu prolaza plovnih putova. Ukupna duljina mosta je u obje varijante približno jednaka cca 2,2 km kao i širina kolnika 6,6 m koji se sastoji od po dvije vozne trake širine 3 m te dvije rubne trake širine 0,3 m.

Za prvu varijantu je odabrano rješenje s grednim tipom mosta kojim bi bili osigurani plovni profili širine 90 m i visine 35 m na plovnom putu u Pašmanskom kanalu za smjer sjever – jug i jug – sjever.

Rješenje za drugu varijantu uključuje ovješeni tip mosta kojim bi na plovnom putu bili osigurani plovni profili širine 140 m i visine 40 m. Ova varijanta mosta predviđa i pješačke staze široke 1,2 m s obje strane kolnika.

Općina Pašman je u svom proračunu predvidjela financijska sredstva u iznosu od 700.000 kuna za projektnu dokumentacije koja bi trebala ići u izradu nakon završene studije predizvodljivosti.

Foto: Otokpasman.hr

M.B.

PROČITAJ VIŠE:

Do proljeća gotova studija isplativosti ulaganja za most Pašman – kopno
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.