2 min. čitanja

Nelogičnosti ugovora za hitnu helikoptersku službu: "Nema baze u Dubrovniku, umjesto otoka aerodrom pokriva Crnu Goru”

Nelogičnosti ugovora za hitnu helikoptersku službu: "Nema baze u Dubrovniku, umjesto otoka aerodrom pokriva Crnu Goru”
Foto: Facebook

DUBROVNIK - Predsjednik udruge HELP Mladen Tureček gostovao je u Novom danu N1 televizije gdje je govorio o novom planu za hrvatsku hitnu helikoptersku medicinsku službu u kojem je pronašao velike nelogičnosti.

Ministar zdravstva Vili Beroš raspisao je još jedan nacrt ugovora za hitnu helikoptersku medicinsku službu.

Tureček objašnjava što stoji u toj narudžbi: “Radi se o novcima. Nažalost, ne znam koliko je novaca predviđeno, ali unutra je sve što bi sutrašnji helikopterski operater trebao uspostaviti u bazi da bi mogao spašavati ljude.”

Napominje da u ovom planu postoje velike nelogičnosti.

- U nacrtu ugovora stoji da bi trebale biti uspostavljene četiri baze: Klisa u Osijeku, Pleso u Zagrebu, Divulje u Splitu te Krk. Ovdje nije naveden Dubrovnik, a vidi se da postoje rupe jer ovi krugovi koje vidimo su 80 kilometara od baze, što znači da u dijelovima izvan krugova ljudi neće biti pokriveni sa mogućnošću da im život bude spašen.

Zbog toga što je osječki aerodrom jako blizu granice, polovica kapaciteta pokrivanja teritorija helikoptera, umjesto da pokrije Slavoniju, pokriva Srbiju, Bosnu i Hercegovinu i Mađarsku, a Hrvatsku – čiji će građani platiti tu službu – ne pokriva.

Isti problem, ističe, postoji u Dubrovniku čiji aerodrom pokriva teritorij Crne Gore, umjesto da pokriva hrvatske otoke.

Tureček navodi da je velik problem i to što su helidromi udaljeni od bolnica.

- Ono što je mana svim tim helidromima je što se moraju koristiti bolnička kola da se ugrožena osoba preveze iz helikoptera do bolnice - Smatra da bi trebali postojati helidromi pokraj ili na bolnicama.

Prevelika udaljenost helidroma od bolnica

Tureček navodi da je velik problem i to što su helidromi udaljeni od bolnica. “Ono što je mana svim tim helidromima je što se moraju koristiti bolnička kola da se ugrožena osoba preveze iz helikoptera do bolnice.” Smatra da bi trebali postojati helidromi pokraj ili na bolnicama.

- Ovo što nam se događa danas s eurima, ja se bojim da će nam se slična stvar dogoditi s hitnom službom. Da bi normalno sustav funkcionirao, u tim krugovima djelovanja helikoptera mora postojati barem jedna bolnica koja bi prihvatila sve vrste životno ugroženih osoba. Ako toga nema, onda imamo problem, jer voziti iz Splita u Zagreb je gubitak zlatnog sata i to je za mene nevjerojatno.

Ja ne vjerujem da je netko ponudio takvu soluciju da se stavljaju na aerodrome baze za medicinske helikoptere jer se tako u svijetu ne radi.

Kad je riječ o izgradnji helidroma kod Rebra, kaže:

- Rebro ide u treću fazu izgradnje helidroma, rade jedan novi trak. Nažalost, izgleda kao da to radi netko tko nema blage veze što je to zlatni sat i što je hitna pomoć. Ideja im je da izgrade helidrom na garaži, a to mjesto je udaljeno od hitne pomoći između 300 i 500 metara. Ne poštuje se iskustvo onih koji već 50 godina to rade, da prekopiramo njemačke i austrijske sustave. Naći ćemo se vjerojatno u čudima.

D.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.