2 min. čitanja

Natrpana Splitska luka - stanje postaje neizdrživo?

Natrpana Splitska luka - stanje postaje neizdrživo?
Photo: Screenshot/YouTube

Splitska gradska luka svake ljetne subote izgleda poput košnice. Jedni putnici završili su svoju jadransku avanturu, drugi tek stižu, sve se obavlja u svega sat-dva. Više od stotinu brodova dođe i ode u kratkom vremenu.

Na stotinjak brodova u vrlo ograničenom prostoru stvara efekt sardina u konzervi. Osjećaj koji nije nimalo ugodan.  Pitanje je kako u akvatorij luke Split smjestiti toliko broj brodova, a da sve zajedno ne djeluje kaotično? Pogotovo kad na sve to i same studije sigurnosti kažu kako bi istodobno u  jednom redu trebalo biti najviše tri broda. Realnost je da ih bude i do deset, a ne radi se o malim pasarama već o brodovima ozbiljnih gabarita.

Izmjenama Zakona o pomorskim lukama, na temelju studije sigurnosti, već je ovoga ljeta trebao biti ograničen broj brodova koji se istodobno mogu privezati. No, i dalje svjedočimo povećim gužvama u vrijeme izmjene gostiju, odnosno tijekom vikenda, jer brodari nemaju alternative za ukrcaj i iskrcaj putnika, piše Dalmacija danas.

Privatni brodari se stoga i dalje "gužvaju", zarađuju i svejedno se zahvaljuju splitskoj Lučkog upravi koja im, kako kažu, izlazi u susret jer, riječima Ante Rakuljića iz Hrvatske udruge privatnih brodara za HTV:

-  Mi trenutno alternativu nemamo, imamo planove za alternativu, ali je trenutno ta luka još nerealizirana. Voljeli bismo da mogu stati samo tri broda, ali, jednostavno, treba smjestiti 100 brodova u ograničeni akvatorij luke Split.

Domagoj Maroević, ravnatelj Lučke uprave SDŽ, napominje i kako se prema konkretnim promjenama ipak ide:

- U ovom trenutku u pripremi imamo gotovo 50 projekata izgradnje lučke infrastrukture. Najznačajniji projekt je izgradnju luke u Krilu Jasenice koja je bila dugo na čekanju. Riječ o investicije vrijednoj više od 10 milijuna eura.

Izgradnjom luke u Krilu i dovršenjem brze ceste Split-Omiš, donosi Dalmacija danas,  riješile bi se i ovakve gužve ne samo u splitskoj nego i u trogirskoj i u drugim lukama koje više ne mogu podnijeti ovoliki broj mini-kruzera.

Do tada, sardine će se i dalje tiskati u "konzervi" koja je dom za flotu od preko 400 brodova, ali riječima ravnatelja Lučke uprave SDŽ, generira i bitne milijune eura prihoda te zapošljava nemali broj domaćih ljudi.

J.T.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.