3 min. čitanja

Nakon desetljeća čekanja most kod Omiša uskoro bi trebao biti spojen

Nakon desetljeća čekanja most kod Omiša uskoro bi trebao biti spojen
Foto: HRT / Screenshot

OMIŠ - Nakon desetljeća čekanja i šala na račun tunela koji je bio samo rupa u brdu, most preko Cetine kod Omiša uskoro bi napokon trebao biti spojen. No samo spajanje mosta ne znači da će ove sezone biti lakše proći kroz Omiš jer se puštanje u rad očekuje najkasnije dogodine.

Desetak godina pristupna cesta s magistrale vodila je samo do kraja tunela na omiškoj strani. U svibnju 2021. dogodio se preokret. Tada je probijena tunelska cijev s druge strane rijeke i kraj trakavici mogao se nazrijeti.

A onda prizor koji je izazvao čuđenje. Dva dijela mosta nalaze se na različitim visinama. Kako ga spojiti? Jesu li izračuni pogrešni? Samo je još to trebalo...

No odgovor je vrlo jednostavan. Stvar je u tehnologiji potiskivanja dijelova mosta prema središnjem spoju.

- Ovdje je specifičnost što je most promjenjive visine poprečnog presjeka pa se tehnologijom koju je razvila talijanska tvrtka Maeg gura preko kotačića, takozvanih rolera, i zbog toga ti elementi mijenjaju visinu. Zato vizualno izgleda kao da nešto ne štima jer je jedna strana niža od druge - objašnjava za HRT Tomislav Cvetko iz Hrvatskih cesta.

Omiški most nejednakih visina -Visinska razlika dvaju dijelova vidljiva i golim okom
Krajem siječnja bit ćemo svjedoci povijesnog spajanja najimpresivnijeg mosta preko rijeke Cetine. Na 70 metara nadmorske visine povezat će se dva kraja mosta koji sad “vire” iz klisura i portala prilaznih tunela “Omiš” i “Komorjak”. Pozornost izaziva visinska razlika dvaju dijelova, koja je vidljiva…

Spajanje se obavlja u tunelima iz kojih prvo izlaze dijelovi tanjeg presjeka da bi na kraju bili spojeni oni deblji, zbog čega se i mijenja visina, ali samo do spajanja zadnjeg, kada se obje strane dovedu na istu razinu.

- Negdje do polovice veljače bit će potisnut zadnji segment. Nakon toga je potrebno izvući opremu, to je teška oprema, dijelovi imaju po nekoliko tona, i nakon toga kreće zavarivanje spoja, kaže Cvetko.

Vrijednost radova dionice koja obuhvaća izgradnju mosta, tunela s obiju strana kanjona Cetine i pristupnih cesta procijenjena je na nešto više od 25 milijuna eura. Glavno je pitanje kada će biti gotova.

- Ugovorni rok radova na cijeloj dionici je 30. 6. i mi se nadamo da će tada biti završeni svi radovi, a nakon toga slijede upravni postupci i ishođenje uporabne dozvole, kaže Cvetko.

U prijevodu, ova dionica, kao dio buduće brze ceste od Mravinaca do Omiša, mogla bi biti puštena u promet nakon ovogodišnje turističke sezone, a Omišani se nadaju i puno prije sezone 2024.

Željko Valčić

PROČITAJTE JOŠ:

Hrvatske ceste: “Za most Cetina ostalo još jedno potiskivanje, evo i zašto nije na jednakoj visini”
OMIŠ - Malo je još preostalo da se most nad kanjonom rijeke Cetine napokon spoji u jednu cjelinu. Mnogi su se građani pitali zašto su dvije strane mosta koje izviruju iz tunela i čekaju spajanje na različitim visinama. Dok smo čekali odgovore, u međuvremenu mnogi građani su se s pravom

FOTO Pogledajte kako iz zraka izgleda gotovo spojen most iznad Cetine
OMIŠ - Iznad grada Omiša, poviše kanjona rijeke Cetine, u tijeku je izgradnja mosta koji je dio omiške zaobilaznice. Podsjetimo kako je riječ o projektu vrijednom 180 milijuna kuna, a do proljeća sljedeće godine bit će završena ta dionica duga 3,5 kilometra, piše Dalmacija danas. Predviđeno spajanj…
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.