3 min. čitanja

Može li Gaženica postati "homeport" za kruzere?

Može li Gaženica postati "homeport" za kruzere?
Foto: V. Šetka / HRT Radio Zadar

ZADAR - S velikim planovima za novu zadarsku luku u Gaženici, turski Global Ports Holding prije četiri godine preuzeo je upravljanje putničkim terminalom, a već iduće godine svijet je zadesila pandemija koronavirusa koja je gotovo zaustavila brodove na kružnim putovanjima.

Ova godina mogla bi biti na razini pretpandemijske 2019. a direktori GPH-a, turske grupacije koja upravlja s 28 kruzerskih luka, otkrivaju što je potrebno učiniti kako bi Gaženica postala homeport za brodove na kružnim putovanjima.

Iako rade na promociji zadarske putničke luke na svjetskom tržištu kruzerske industrije, koja se ove godine vraća na pretpandemijske brojeve, za daljnji rast i razvoj kruzerskoga turizma u Zadru, trebaju širu potporu.

Gaženica ponovno u konkurenciji za prestižnu nagradu
Zadarska Putnička luka Gaženica ponovno je u konkurenciji za prestižnu nagradu u globalnom sektoru krstarenja. Ove godine ušli su u najuži izbor za Najbolji europski terminal za kruzere. Za tu nagradu konkurira 12 luka, a međunarodni terminal Gaženica jedini je iz Hrvatske. - Nakon 2 pandem…

- Sve to ne možemo sami. Trebamo suradnju svih dionika, bilo da je riječ o Lučkoj upravi, poslovnoj zajednici, prometnom sektoru, jer na kraju krajeva prodajete cijeli paket, odredište te ono što zemlja može ponuditi turistima - kazao je za HRT Radio Zadar Stephen Xuereb šef odjela Global Ports Holdinga i direktor kruzerske luke u Valetti na Malti.

I dok GPH izravno promovira Zadar s cruiseline kompanijama, Xuereb ističe kako bi lokalna turtistička zajednica trebala pomoći u promociji Zadra i Županije kao kruzerske destinacije, koja u svijetu još uvijek nije dovoljno prepoznata.  A jedino kao prepoznata kruzerska destinacija Zadar u budućnosti može postati i homeport, kao što je primjerice i glavna malteška luka.

- Putnički terminal i sva potrebna infrastruktura su tu. Možemo prihvatiti ogromne brodove, tako da je taj dio riješen. Promocija, zračna i druga prometna povezanost, te nedostatak hotela su ono na čemu treba raditi. Privatni smještaj nije ono što žele gosti koji, primjerice, čekaju ukrcaj na brod. Dakle, ključni ograničavajući faktori su nedostatak hotela i zračna povezanost - ističe Xuereb.

Na još jedan detalj upozorava regionalni direktor GPH za istočni Mediteran Aziz Güngör, ujedno direktor turske kruzerske luke Kuşadası, koja brodove na kružnim putovanjima prihvaća već 60 godina. Ističe kako je Hrvatska predivna zemlja, ali izuzetno jeftina što se tiče lučkih pristojbi, koje su mnogo niže nego primjerice u Turskoj.

- Cijene pristojbi za kruzere su sitnica, a imate samo jedan Dubrovnik ili Zadar na svijetu. Zašto podcjenjujete vrijednost vašega blaga? To bi definitivno trebalo biti više. Hrvatske vlasti to moraju ozbiljno razmotriti i pobrinuti se da vaše bogatstvo ima pravu cijenu. Hrvatska živi od turizma i zbog toga niste u poziciji podcjenjivati vaše strateško bogatstvo - kaže Güngör.

Pretpandemijska 2019. godina za Global Ports Holding bila je rekordna. U međuvremenu su s 20 narasli na 28 luka u svom portfelju i najveći su operator kruzerskih luka na svijetu. Ove godine očekuju brojeve putnika na razini 2019. godine, donosi Radio Zadar.

Zaustavljena gradnja bunkera za ukapljeni plin u zadarskoj Gaženici, a odustaje se i od kontejnerskog terminala?
Da će se u Gaženici graditi pretovarna stanica (bunker) za ukapljeni plin i da je LNG već napravio studiju, lani je bila vijest koja je odjeknula u zadarskoj javnosti. Osobito zato što nitko o tome nije imao pojma. Ponajmanje u Lučkoj upravi Zadar koja gospodari tim područjem. Prije

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.