2 min. čitanja

MOL dovršio izgradnju krutog jedra koje će se koristiti kao dodatni pogon

MOL dovršio izgradnju krutog jedra koje će se koristiti kao dodatni pogon
Foto: Youtube / Screenshot

Japanski Mitsui O.S.K. Lines (MOL) objavio je da je dovršena izgradnja njihovog prvog krutog jedra koje će biti instalirano na bulk carrier koji se trenutno gradi u brodogradilištu Oshima. Završetak izgradnje važna je prekretnica u projektu koji je prije gotovo 13 godina započeo kao akademski istraživački projekt, kojeg MOL planira ubuduće uključiti u dizajn velikih plovila, javlja The Maritime Executive.

Poznat kao Wind Challenger Project, radi se o instalaciji krutog jedra na velika plovila kako bi se konvencionalnom pogonu dodala dodatna energija vjetra. Kruto jedro izrađeno od kompozitnog materijala visoko je nešto više od 50 metara, a može se spustiti kako bi brod mogao proći ispod prepreka i mostova ili dok je usidren u luci. Prema MOL-u, dodatna pogonska snaga vjetra može smanjiti emisije stakleničkih plinova za pet do osam posto u usporedbi s konvencionalnim brodovima iste klase, piše Splash247.

Montaža je završena u suradnji s brodogradilištem Oshima u kojemu se također gradi bulk carrier na koji će jedro biti instalirano u sljedećoj fazi projekta. Jedro se trenutno testira.

Plovilo na koje će jedro biti instalirano je bulk carrier od 99.000 dwt dug približno 235 metara. U prosincu 2020. godine, MOL je najavio izgradnju ovog plovila opremljenog Wind Challengerom u sklopu ugovora o transportu ugljena s Tohoku Electric Power Co.

Razvoj tehnologije započeo je 2009. godine Wind Challenger Planom, zajedničkim istraživačkim projektom kompanije i akademske zajednice pod vodstvom Sveučilišta u Tokiju. Projekt je odabralo japansko Ministarstvo infrastrukture, prometa i turizma, a od 2013. projekt prima i potpore za istraživanja pomorskih tehnologija sljedeće generacije. U siječnju 2018., MOL i Oshima Shipbuilding preuzeli su dizajn, a u listopadu 2019. dobili su odobrenje (AIP) za sustav krutih jedara. Od tada tvrtke razvijaju detaljan dizajn i plan implementacije za sustav jedara.

Osim bulk carriera koji se gradi za Tohoku Electric, MOL je izvijestio da također surađuje na razvoju i implementaciji ekološki prihvatljivih bulk carriera sa svojim dugogodišnjim klijentom Enviva, globalnom tvrtkom za obnovljive izvore energije specijaliziranom za održivu drvnu bioenergiju. MOL također surađuje s indijskom tvrtkom Tata Steel na razvoju ekološki prihvatljivog bulk carriera za prijevoz sirovina u čeličane. Wind Challenger bit će uključen u oba dizajna, prenosi Pomorac.hr.

MOL je također krajem 2021. objavio da u suradnji s Vale International testira korištenje energije vjetra za pogonske sustave koji koriste rotirajuća jedra na bulk carrierima, koja će proizvoditi Anemoi Marine Technologies sa sjedištem u Velikoj Britaniji.

I.B.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.