Osim dužih ruta uslijed nemira u Crvenom moru krivac za opasno zagušene sjeverno europske luke su i zimske oluje te ogromna hladnoća, navodi Alarabiya News.
- Zimski uvjeti i napetosti u Crvenom moru itekako utječu i utjecat će na operacije diljem Europe i događanja na terminalima čvorišta. Sve skupa dovodi do prekrcanih lučkih terminala pa molimo klijente da, nakon istovara, što prije preuzmu teret kako bi pomogli da promet teče glatko - zavapili su iz danskog pomorskog prijevozničkog diva Maerska.
U Maersku vjeruju kako će nestabilnosti i anomalije u pomorskom prometu zbog napada Hutija u Crvenom moru potrajati najmanje nekoliko mjeseci.
- Iako se nadamo održivom rješenju u bliskoj budućnosti i činimo sve što možemo kako bismo pomogli, potičemo korisnike da se pripreme za mogućnost dugotrajnijih komplikacija i značajne poremećaje u globalnoj mreži - navode dalje iz Maerska u kojem svojim klijentima sada nude i zračnu alternativu.
Naime, nude mogućnost prebacivanja dijela tereta s plovila na zrakoplove u lukama u Omanu i Ujedinjenim Arapskim Emiratima kako bi se roba dopremila do krajnjih odredišta u Europi ili SAD-u.
A vozarine su neobična stvar i krajem 2023. postale su zaista nevjerojatno niske pa je Maersk unatoč povećanju obujma prevezenog tereta od 5% ostvario upola manje prihode. S početkom 2024. godine vozarine su ipak skočile pa se i ovi trendovi, unatoč duljim rutama i poremećenim tokovima plovidbe, izgleda mijenjaju.
Maersk sees Red Sea shipping disruption lasting ‘at least a few months’ https://t.co/pAdqERutvK
— Gulf News Business (@GulfNewsBiz) January 17, 2024
J.T.
© 2025 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev