2 min. čitanja

Kanađani razvijaju tegljač na ekološko gorivo

Kanađani razvijaju tegljač na ekološko gorivo
Foto: Pexels

Trenutno su u tijeku napori za razvoj i upravljanje prvim kanadskim komercijalnim tegljačima na ekološki pogon. EverWind Fuels, privatni razvijač ekološke proizvodnje vodika i amonijaka u Novoj Škotskoj, i Svitzer, vodeći globalni operater tegljača i dio A.P. Moller-Maersk, složili su se razviti jedan od prvih svjetskih komercijalnih tegljača na ekološki pogon u tjesnacu Canso, u Novoj Škotskoj, pokrajini u Kanadi, koja se nalazi na atlantskoj obali zemlje.

Prema ugovoru, EverWind će osigurati zeleno gorivo iz svog pogona za proizvodnju zelenog vodika i amonijaka u Point Tupperu, Nova Škotska, uz potrebnu infrastrukturu na svom pomorskom terminalu, kako bi se omogućilo skladištenje ekološkog goriva. Svitzer će biti odgovoran za postavljanje tegljača bilo naknadnim opremanjem postojećeg plovila ili kupnjom tegljača koji će se koristiti u EverWindovom objektu Point Tupper, piše The Maritime Executive.

EverWindovo mjesto Point Tupper u naprednoj je fazi razvoja i očekuje se da će početi s komercijalnim radom 2025. godine, osiguravajući prvu proizvodnju zelenog vodika u atlantskoj Kanadi. Do 2026. tvrtka je procijenila obujam proizvodnje od približno milijun tona zelenog amonijaka, a također je dio nedavno najavljenog vodikovog saveza između Kanade i Njemačke.

- Osim što zadovoljavamo potražnju za izvozom zelenog amonijaka, usredotočeni smo na trenutne lokalne prilike za primjenu naše proizvodnje zelenog vodika. Unapređenje pomorske primjene zelenih goriva i razvoj lokalne infrastrukture za gorivo u regiji Canso Strait je uzbudljiv korak - rekao je Trent Vichie, izvršni direktor EverWinda.

Projekt postavljanja prvog tegljača za ekološko gorivo dio je Svitzerove sveukupne predanosti postizanju ugljične neutralnosti do 2040. Radovi su već počeli napredovati prema prvoj fazi strategije, a to je smanjenje CO2 intenziteta cijele Svitzer flote za 50 posto do 2030.

Među inicijativama je program koji potiče kapetane i posade da upravljaju tegljačima pri osam čvorova što optimizira njihovu učinkovitost kada putuju između matične luke i svojih zadanih destinacija. Svitzer je trenutno u fazi projektiranja hibridnog tegljača koji koristi metanolsku gorivu ćeliju u kombinaciji s baterijama i motorima na metanol.

Tvrtka ističe potrebu za razvojem prateće infrastrukture za buduće poslovanje. Sporazum s EverWindom ustvari je demonstracija postavljanja temelja za buduće operacije.

I.G.

Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.