4 min. čitanja

INA najavila početak trajne sanacije bušotine Ivana D - Greenpeace: "To je samo kozmetičko rješenje!"

INA najavila početak trajne sanacije bušotine Ivana D - Greenpeace: "To je samo kozmetičko rješenje!"
Foto: Morski HR / INA

PULA - INA je u pulskom brodogradilištu Uljanik nakon 27 mjeseci od potonuća svoje platforme, najavila početak radova trajne sanacije bušotine Ivana D-1 Dir koja je dobivala plin pomoću platforme Ivana D. Za ovaj posao angažirana je iskusna talijanska kompanija za ronilačke aktivnosti CNS koja će radove izvoditi pomoću plovila GSP Falcon stoji u uvodu priopćenja INA-e koje prenosimo u cijelosti.

Inače, riječ je o plinskoj platformi koja je u prosincu 2020. godine tijekom nevremena završila na dnu mora.

"GSP Falcon impozantno je višenamjensko plovilo norveškog standarda koje kombinira mogućnost dizanja teških tereta i intervenciju ronilaca. Sagrađeno je 1989. godine, a dugo je 111,4 metra, teško 9158 bruto tona i ima kapacitet 139 osoba. U pulsko brodogradilište uplovilo je 23. travnja. Predviđeno je da plovilo na lokaciji bude oko dva mjeseca.

Tijekom tog razdoblja 28 ronilaca obavljat će saturacijsko ronjenje. Riječ je o posebnoj vrsti ronjenja koje podrazumijeva da ronioci i tijekom boravka na brodu budu pod tlakom, što anulira vrijeme koje bi svakodnevno trebali provoditi u dekompresiji. Time im je omogućeno vrijeme za dulje aktivnosti pod vodom jer ne moraju zaranjati i izranjati, nego se u dubinu spuštaju posebnim zvonom.

Primarna zadaća posade i broda je izvršiti planirane radove napuštanja plinske bušotine Ivana D-1 Dir te dovođenja u trajno sigurno stanje.

„Za radove trajnog napuštanja bušotine odabrali smo pouzdanog i iskusnog izvođača. Svi planirani radovi bit će obavljeni u skladu sa zakonskim i podzakonskim aktima Republike Hrvatske i najboljim industrijskim praksama, što je ujedno i jamstvo da nikada neće predstavljati opasnost za ljude i okoliš. INA je tijekom cijelog ovog razdoblja kontinuirano nadzirala bušotinu i lokaciju havarije, poštovala je sve propise i zakone koji reguliraju ovakve situacije te je postupala prema svim odlukama i rješenjima nadležnih tijela. Tako će biti i ubuduće“, izjavio je Nikola Mišetić, operativni direktor Istraživanja i proizvodnje nafte i plina.

Planirani radovi odvijat će se na dubini od 41 metra, a tijekom izvođenja radova plovilo će se opskrbljivati brodskim gorivom Ine", zaključuje se u priopćenju INA-e.

Greenpeace: "INA izbjegava svoje obaveze!"

O ovome se oglasio i Greenpeace, koji smatra da je riječ o kozmetičkom rješenju kojim INA izbjegava svoje obaveze, a to je potpuna sanacija bušotine i uklanjanje cjelokupne konstrukcije platforme s morskog dna.

Nije Greenpeace jedini koji traži uklanjanje – to nalaže i zakon koji propisuje uklanjanje takve konstrukcije u roku od jedne godine. Iz službene korespondencije Pravobraniteljice za ljudska prava s relevantnim državnim tijelima doznajemo da je to i mišljenje barem triju mjerodavnih državnih tijela - Državnog inspektorata RH, Uprave pomorstva Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, te Uprave za vodno gospodarstvo i zaštitu mora MINGOR-a, a kao razlozi navode se sigurnost, zdravlje ljudi i morski okoliš. Nedavno je slijedom vlastitog ispitnog postupka istu preporuku dao i Ured pravobraniteljice, o čemu su obavijestili i Greenpeace.

Naime, MINGOR je pokrenuo službenu istragu još u siječnju 2021. U međuvremenu je u rujnu 2021. Državni inspektorat donio Rješenje kojim je naložena i ‘sanacija bušotine i povezane infrastrukture i uklanjanje Ivane D s morskog dna u roku od godine dana’. Nije jasno zašto nije provedeno Rješenje DIRH-a i temeljem kojih propisa INA paralelno planira konstrukciju ostaviti na dnu Jadrana kao tzv. umjetni greben. Nadalje, ovih dana objavljeno je i Rješenje MINGOR-a iz kojeg je vidljivo da INA za takvo nešto još uvijek nije dobila zeleno svjetlo.  Dok INA proizvoljno nudi kvazi-rješenja i istovremeno najavljuje nove bušotine i nove platforme na Jadranu, pitamo se je li i preostalim platformama namijenjena ista sudbina – da jednog dana završe na dnu Jadrana i tamo ostanu za vijeke vjekova, zaključuju u ovoj organizaciji.

D.G.

PROČITAJTE JOŠ:

FOTO/VIDEO Greenpeace: Što to curi iz potonule plinske platforme Ivane D? | | Morski HR
ŠIBENIK - Aktivisti-ronioci zabilježili su alarmantnu pojavu na mjestu potonuća platforme Ivana D na sjevernom Jadranu. Na video snimkama, koje je na svom poznatom jedrenjaku Rainbow Warrior u
INA odgovorila Greenpeaceu: “Nema propuštanja plina s platforme Ivana D!” | | Morski HR
Hrvatska naftna kompanija INA reagirala je na Greenpeaceove tvrdnje o mjehurićima plina iz potonule platforme Ivana D. Tvrde da su ti mjehurići - prirodna pojava. INA-ino priopćenje prenosimo u
Pritisnite ESC za zatvaranje.

© 2024 Morski HR. Powered by Ghost & Staticweb.dev

You've successfully subscribed to Morski HR
Great! Next, complete checkout for full access to Morski HR
Welcome back! You've successfully signed in
Success! Your account is fully activated, you now have access to all content.
Success! Your billing info is updated.
Billing info update failed.
Your link has expired.