Hrvati će graditi najtraženiji brod u Europi? “Mi to možemo, imamo gotov čak i cijeli projekt!”

Plan o postupnom istiskivanju ruskog plina s europskog tržišta i povećanom uvozu ukapljenog plina iz SAD-a, koji je krajem prošlog tjedna u Bruxellesu usuglasio američki predsjednik Joe Biden i čelnici Europske unije, potaknuo je interes i za gradnju LNG tankera, piše u utorak Jutarnji list.

Trenutno je u svjetskoj knjizi narudžbi 201 LNG tanker i tu vrstu brodova grade uglavnom brodogradilišta na Dalekom istoku, u Južnoj Koreji i Japanu. U 2019. godini sagrađen je 61 LNG tanker, u pandemijskoj 2020. sagrađena su 54, lani 85 LNG tankera, a od početka ove godine, prema službenim podacima, 24 takva plovila.

Riječ je o sofisticiranim brodovima koji na stijenkama tankova imaju posebnu membranu. Dosad su europska brodogradilišta takvu vrstu brodova rijetko gradila ili se u to nisu niti upuštala, prenosi Poslovni.hr.

Prema riječima stručnjaka iz brodograđevnih krugova, francuska brodogradilišta gradila su se nekoliko LNG brodova, ai Norveška ima tehnologiju za njihovu gradnju i opremanje.

Brodotrogir je nekada bio pozicioniran u niši gradnji tankera, ali ne LNG tankera, nego kemijskih.

– Sam brod hrvatska brodogradilišta mogu bez problema napraviti, ali tehnologija je korejska jer je Južna Koreja u tom segmentu svjetski lider. Znači, može se napraviti brod u našim brodogradilištima, ali opremu treba kupiti u Koreji. Nije problem napraviti brod i pogon, ali tehnologija ukapljivanja i uplinjavanja te držanja u ukapljenom stanju mora biti korejska. Taj plin se mora hladiti i za to je potrebna posebna tehnologija.

Korejci su razvili tehnologiju prema kojoj se kugle ugrađuju u korito, a tank se pritom gradi u strukturi broda. Za to su razvijene i posebne metode zavarivanja”, pojašnjava Mateo Tramontana, član uprave.

Tramontana naglašava da hrvatska brodogradilišta mogu napraviti brod, ali se mora kupiti kompletan sustav opreme koji je vezan uz LNG i ugraditi ga u taj brod. “Slično kao kad napravimo brod, a onda kupimo japanski radar koji u njega ugradimo”, navodi Tramontana.

Siniša Ostojić, direktor prodaje 3. maja iz Rijeke, također kaže da je zbog posebne tehnologije koja se u njih ugrađuje gradnja tih brodova vezanih uz Daleki istok.

Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak otkriva da je predsjednik Brodosplita izradio projekt i nacrt takvog broda, koji je ponudio tvrtke LNG Hrvatske – piše novinar Jutarnjeg lista Jozo Vrdoljak.

Hina

PROČITAJTE JOŠ:

Plenković najavio: “Razmatramo povećati postojeće kapacitete LNG terminala na Krku”
GORKO OTRJEŽNJENJE Katar negira plinski sporazum s Njemačkom: “Ne možemo zasad pomoći Europi”